FIA ogłosiła kalendarz i zmiany na sezon 2016

Autor: | 30 września 2015

F1 FIA flags flagi 2015 wypowiedziMiędzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła kalendarz na 2016 rok. Poza tym, uregulowano parę przepisów.

n

Rekordowy, bo liczący 21 wyścigów Grand Prix sezon rozpocznie się tradycyjnie w Australii 20 marca, a zakończy się 27 listopada w Abu Dhabi.

n

Kalendarz Formuły 1 na sezon 2016:

n

GP Australii – 20 marcanGP Bahrajnu – 3 kwietnianGP Chin – 17 kwietnianGP Rosji – 1 majanGP Hiszpanii – 15 majanGP Monako – 29 majanGP Kanady – 12 czerwcanGP Europy – 19 czerwcanGP Austrii – 3 lipcanGP Wielkiej Brytanii – 10 lipcanGP Węgier – 24 lipcanGP Niemiec– 31 lipcanGP Belgii – 28 sierpnianGP Włoch – 4 wrześnianGP Singapuru – 18 wrześnianGP Malezji – 2 październikanGP Japonii – 9 październikanGP USA – 23 październikanGP Meksyku – 6 listopadanGP Brazylii – 13 listopadanGP Abu Dhabi  – 27 listopada

n

Wprowadzono także nowe zasady w celu zwiększenia głośności bolidów. Od 2016 roku, wszystkie samochody muszą posiadać nieco inne rury wydechowe, przez które będą przepływać wszystkie gazy, które jednocześnie nie będą mieć wpływu na emisję spalin.

n

Ponadto, ogłoszono kilka innych zmian m.in.:

nn

    n

  • Każdy kierowca, którego bolid nie ruszy z pola startowego powodując okrążenie formujące będzie zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z pit lane.
  • n

  • Zatwierdzono wniosek w zakresie nakładania kar po wymianie elementów silnika i skrzyni biegów. Takie kary będą nakładane przed kwalifikacjami według kolejności użycia danej części. W przypadku zmian dokonanych po kwalifikacjach, preferowani będą ci kierowcy, których zespół jako pierwszy poinformował delegata technicznego o następującej zmianie.
  • n

  • Od 2017 roku nie będzie można montować kamer na bokach nosa.
  • n

  • Zaostrzone zostały przepisy dotyczące wyjazdów kierowców poza tor. W tej kwestii kary nadal będą przyznawane w oparciu o to, czy zawodnik nie zyskał dzięki opuszczeniu toru dodatkowej pozycji.
  • n

  • Bolidy będą musiały spełniać wszystkie wymagania bezpieczeństwa sprzętu oraz kokpitu podczas testowania. Zawiera się w tym: położenie głowy kierowcy, wyściółkę zagłówków i kokpitu oraz łatwość wysiadania zawodników z samochodu.
  • n

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *