GP Austrii: Wypowiedzi po kwalifikacjach

Autor: | 2 lipca 2016

Zapraszamy do lektury wypowiedzi kierowców po sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Austrii. 1. Lewis Hamilton: Dla mnie te tarki są niebezpieczne. Widzieliśmy kilka incydentów, ktoś mógłby zostać zraniony. Charlie [Whiting] i FIA przyglądają się temu i mam nadzieję, że coś poprawią. Pomysł jest dobry, bo kierowcy nie mogą wyjeżdżać za bardzo poza tor, ale konsekwencje powinny wyglądać inaczej. Ultramiękkie opony nie będą przydatne w wyścigu, strategia będzie bardzo istotna. Wszyscy rywale są jednak za mną, więc liczę na to, że stworzę sobie przewagę. Opony mogą jednak długo nie wytrzymać, myślę, że w moim przypadku będą to cztery okrążenia. 2. Nico Rosberg: Zawieszenie pękło na wyjściu, na normalnej tarce. Z pewnością trzeba się od nich trzymać z daleka. Robiłem to przez całe kwalifikacje, nie licząc ostatecznych okrążeń. Czasówka była emocjonująca, a tor przesychał niezwykle szybko. Dziękuję wszystkim za niesamowitą pracę, również mechanicy Lewisa przyszli pomóc w naprawie. To była świetna praca zespołowa. Opony jutro będą zużywać się szybko. Im będzie cieplej, tym gorzej dla nas. 3. Nico Hulkenberg: To były wielkie kwalifikacje. Czuję się bardzo szczęśliwy i zadowolony z naszego występu. Dzisiejsze warunki przypominały mi moje pole position z Brazylii z 2010 roku i muszę powiedzieć, że bardzo lubię te trudne warunki. Nie wiem, gdzie jest przyczepność, trzeba podjąć ryzyko, założyć suche opony we właściwym momencie. To jest właśnie to, co zrobiliśmy dzisiaj. Świetną pracę wykonał cały zespół i jutro ruszamy z doskonałej pozycji. Wokół nas jest wiele szybkich bolidów, ale moja maszyna spisuje się dobrze, więc myślę, że możemy przywieźć sporo punktów. 4. Sebastian Vettel: Samochód spisywał się świetnie przez cały dzień. Jedyne czego dziś zabrakło to lepszego czasu. Jutro wyruszam z 9. pozycji, co zdecydowanie nie jest idealnym miejscem na start wyścigu tym bardziej , że może padać , a to będzie mieć kluczowy wpływ na opony. Jesteśmy naprawdę w dobrym miejscu z bolidem i mam nadzieję, że odniesiemy jutro dobry rezultat. 5. Jenson Button: Startujemy jutro z trzeciej pozycji, co jest mega! To była przyjemna sesja. Myślałem, że już w Q2 będzie po wszystkim, gdy zablokowałem koła w trzecim zakręcie. Kropił już deszcz w pierwszym i drugim wirażu, więc nie myślałem, że zaszkodzi mi to dopiero w trzecim, ale pojechałem szeroko i naciskałem tak samo. To będzie jutro ciężki dzień, nikt nie wie, jak zachowają się opony, ale start z trzeciej pozycji będzie dobrą pozycją wyjściową. Zawsze kochałem taką pogodę i postarałem się zachować opony do ostatniego okrążenia. Na szczęście nie było żółtych flag, podjąłem dzisiaj wiele ryzyka i wszystko zapracowało. Teraz po prostu cieszę się tą chwilą. 6. Kimi Raikkonen: Dziś wiele się wydarzyło. Podczas Q3 warunki były zmienne, na początku tor był mokry i z czasem zaczął przesychać, co utrudniało nam dobór mieszanki i wykręcenie dobrego czasu. Jestem rozczarowany kończąc kwalifikacje na 6. miejscu, ponieważ wiem, że było nas stać na więcej. Jutro przewiduję trudny wyścig dla nas wszystkich, gdzie będziemy pod dyktandem warunków pogodowych. Oczekuję, że spiszemy się lepiej niż dzisiaj. 7. Daniel Ricciardo: To było ekscytujące, gdy wiedzieliśmy, że Q3 będzie na mokro, a my będziemy musieli jechać najszybciej, jak się da. Pod koniec użyliśmy slicków, ale chyba mogliśmy zjechać po nie trochę wcześniej, abym mógł wykonać dwa kółka, co mogłoby dać nam lepszą pozycję. Przeszliśmy z Q2 na supermiękkich, co może dać nam przewagę w niedzielę. Dzisiaj poradziliśmy sobie całkiem nieźle. 8. Valtteri Bottas: Wszystko wyglądało bardzo dobrze podczas pierwszej i drugiej czasówki na suchym torze. Kiedy warunki zaczęły się przeplatać było już gorzej. Na początku mieliśmy problem z oponami pośrednimi, ale kiedy przeszliśmy na slicki głównym zadaniem było dogrzanie ogumienia. Mam nadzieję, że jutro będziemy mieć lepszy dzień – musimy się starać by na każdych warunkach wypaść dobrze. Nasz cel na jutro to dwa bolidy w pierwszej piątce. 9. Max Verstappen: Warunki zmieniły się i zaczęło być interesująco. Zbyt szybko rozpoczęliśmy swoje ostatnie kółka, rywale jechali po suchszym torze. Trudno powiedzieć, gdzie moglibyśmy być, gdyby nie to. Podjęliśmy słuszną decyzję wybierając supersofty na Q2. Dziś problem z tarkami znów był widoczny, więc będę trzymał się swojego zdania na ten temat. Wczoraj niewiele osób się ze mną zgadzało, ale dziś Daniił miał niebezpieczny wypadek i myślę, że zmienią oni swój pogląd. 10. Felipe Massa: Warunki w Q3 były naprawdę trudne – po przejechanym okrążeniu jesteś trzeci, a za chwilę już dziesiąty. Małą ilością rzeczy dało się kontrolować podczas ostatniej części czasówki, ale mam nadzieję, że jutro pokażemy swój potencjał. Musimy się teraz skupić na wyścigu i dobrej strategii, i miejmy nadzieję na dobry jutrzejszy rezultat. 11. Esteban Gutierrez: Jestem szczęśliwy, że osiągnąłem najlepszy wynik w kwalifikacjach od początku sezonu. To była prawdziwa zabawa dając z siebie maksimum. Dzisiejszy wynik nie był prosty do uzyskania, ponieważ od d piątku zmagaliśmy się z przeciwnościami losu. Jutro masz cel to wykonanie solidnej pracy i uzyskanie możliwie jak najlepszej pozycji. 12. Pascal Wehrlein: To niesamowite uczucie dla mnie i całego zespołu. Jestem z nas bardzo dumny. Dzisiejszy wyścig jest miarą tego, jak wszyscy ciężko pracują. Moje okrążenie w Q1 było naprawdę dobre. Było prawie idealne. Strategia była świetna. W Q2 również zadecydowała strategia. Będę szczery i powiem, że jutro będzie już zupełnie inaczej. W wyścigach zmagamy się z degradacją opon, brakuje nam trochę tylnego docisku, co jest również trudne dla naszych mieszanek. Prognoza pogody wydaje się być nieprzewidywalna, więc mam nadzieję, że nam trochę pomoże. Moim planem jest pokonanie każdego okrążenia w jak najkrótszym czasie i zobaczyć, gdzie możemy się dostać. 13. Romain Grosjean: Miałem nadzieję na lepsze miejsce przed jutrzejszym wyścigiem. Podczas mojego pierwszego przejazdu w Q2 w szóstym zakręcie wylądowałem w żwirze – delikatnie naruszając zawierzenie. Potem zjawił się deszcz i nie miałem już czasu, i dobrych opon na poprawę okrążenia. Nie jesteśmy w dobrym miejscu przed jutrzejszym wyścigiem, ale posiadamy dobry balans co sprawia, że nie mogę się doczekać zmagań podczas jutrzejszej Grand Prix. 14. Fernando Alonso: Zdecydowanie nie była to dla nas gładka sesja kwalifikacyjna. W Q2, gdy istniała groźba deszczu, próbowaliśmy wyjechać z garażu najwcześniej, jak się tylko dało. Niestety z jakiegoś powodu założono w moim samochodzie opony użyte w Q1, a nie świeże. Później na drugi wyjazd zaopatrzono mnie w nowy komplet, ale natknąłem się na żółte flagi i musiałem odpuścić. To rozczarowujące, ponieważ chcieliśmy wykorzystać dzisiaj błędy innych. Na jutrzejszy wyścig potrzebujemy zmiennych warunków, jeśli chcemy odzyskać pozycje po starcie z 14. pola. Prognozy na jutro przepowiadają deszcz, więc zobaczymy. 15. Carlos Sainz: Na pewno nie była to dla mnie dobra sobota. Miałem pewien elektryczny problem w FP3 i zdecydowaliśmy się zmienić silnik, ze względów ostrożności. Nie byliśmy w stanie pojechać dzisiaj lepiej i jestem zawiedziony tym wynikiem. Trzeba być jednak dobrej myśli, wybrać odpowiednią strategię i walczyć o miejsca. Dam z siebie wszystko, aby zakończyć w punktach. 16. Sergio Perez: Jestem rozczarowany tym, co sięstało podczas kwalifikacji. Znaleźliśmy rano dobry balans bolidu i powinniśmy z łatwością przejść co Q3. Tymczasem byłem na moim drugim wyjeździe w Q1 i poczułem coś dziwnego z tyłu mojego bolidu. Była to awaria zawieszenia, ale nie było wystarczająco wiele czasu, aby ją naprawić. Nie poddam się i wiem, że możemy odzyskać jutro kilka pól i nadal walczyć o punkty. 17. Kevin Magnussen: Czas byłby trochę lepszy, gdyby nie to, że popełniłem błąd w ostatnim zakręcie na moim szybkim okrążeniu. Ogólnie możemy być jednak zadowoleni z pozycji, na jakich się zakwalifikowaliśmy. Pracujemy, by się poprawić, ale zrobiliśmy to, co było w naszej mocy. Czuję, że jutro będziemy nieco bliżej i mamy nadzieję, że stanie się coś niespodziewanego takiego jak deszcz czy samochód bezpieczeństwa. Będziemy gotowi, by zmaksymalizować szanse, jeśli taka się pojawi. Trzymamy kciuki! 18. Jolyon Palmer: Gdyby nie było przerwania sesji, a następnie żółtych flag, to na świeżym komplecie opon moglibyśmy się wedrzeć do Q2 po idealnym okrążeniu. Bolid sprawuje się w ten weekend lepiej, czuć to w jego stabilności, ale nie wystarczająco, by zakwalifikować się lepiej. Strategia wyścigowa będzie pewną niewiadomą z powodu wymienionej nawierzchni, która może powodować większą degradację opon, a opony ultramiękkie kończą się dość szybko. Będziemy szukać każdej okazji, żeby tylko przebić się na wyższe pozycje. 19. Rio Haryanto: Przede wszystkim, to był wynik wielkiej pracy naszego zespołu. Szkoda, że nie mogłem poprawić swojego czasu pod koniec Q1. Skupiamy się w kierunku wyścigu, więc nasze kwalifikacyjne tempo było miłym zaskoczeniem. Stopniowo czynimy dobre kroki z poprawą samochodu i myślę, że możemy mieć jutro dobry wyścig. 20. Daniil Kvyat: To nie były kwalifikacje, jakie chcielibyśmy mieć. Wielka szkoda. Podczas Q3 poszedłem na zwenętrzy krawężnik w zakręcie 8 i nastąpiła awaria zawieszenia. Na szczęście jest w porządku, ale to ciężki weekend. Musimy wszystko przeanalizować, ale jestem pewny, że dzięki ciężkiej pracy, możemy zyskać kilka prozycji. Będziemy ostro walczyć, aby osiągnąć najlepszy możliwy rezultat. 21. Marcus Ericsson: To były trudne kwalifikacje dla nas. Początek nie był jednak taki zły. Czułem się dobrze na moim pierwszym komplecie opon ultramiękkich i uzyskałem przyzwoity czas. Moje pierwsze okrążenie na kolejnym zestawie nie było już idealne, a podczas następnego wyjazdu pojawiła się czerwona flaga. Pod koniec Q1 miałem jeszcze szanse na szybkie okrążenie, ale powiewające żółte flagi zmusiły mnie do zwolnienia. Ogólnie to brakowało nam trochę szczęścia. Jutro będzie ciężki dzień, więc musimy się skupić i spróbować powalczyć. 22. Felipe Nasr: To była ciężka sesja kwalifikacyjna. Opony ultramiękkie nie pracowały tak, jak się tego spodziewaliśmy. Zmagałem się z przyczepnością podczas całego okrążenia. Pod koniec Q1 wyjechałem na supermiękkich i byłem na niej szybszy. Musimy zrozumieć, dlaczego tak się stało. Jutro jest inny dzień. Startując z końca stawki, musimy spróbować czegoś innego. To będzie ciężki dzień, ale pogoda może również trochę namieszać.