Grupa Strategiczna F1 opóźnia wdrożenie systemu Halo

Autor: | 28 lipca 2016

Na czwartkowym spotkaniu w Genewie zagłosowano przeciwko wprowadzeniu systemu Halo w 2017 roku.

FIA, po wielu miesiącach testów tej koncepcji ochrony kokpitu uznała, że jest ona gotowa, by pojawiła się w bolidach już w przyszłym sezonie. Międzynarodowa Federacja Samochodowa podczas GP Węgier przedstawiła kierowcom szczegółową prezentację ukazującą wszystkie zalety system, którą następnie pokazała szefostwu zespołów przed dzisiejszym spotkaniem.

Grupa Strategiczna przeciwko Halo

Mimo nadziei Jeana Todta, że przedstawiciele ekip zgodzą się wdrożyć halo w przyszłym sezonie, głosowanie pokazało jednoznacznie, że system nie zostanie wprowadzony w 2017 roku. Na spotkaniu Grupy Strategicznej obecni byli członkowie sześciu czołowych grup, Bernie Ecclestone i Jean Todt.

Przyczyny tej decyzji nie są do końca znane, ale mówi się o tym, że zespoły, jak i również Szef Formuły 1 chcą poświęcić więcej czasu na rozwój tego systemu.

Plany na przyszłość

Oświadczenie wydane przez FIA po zakończeniu spotkania mówi o tym, że halo jest silną koncepcją, która w przyszłości może być wprowadzona do bolidów Formuły 1, ale nie wyklucza również powstania alternatywy.

– Uznano, że ze względów na stosunkowo krótki czas do startu sezonu 2017, rozsądne byłoby wykorzystanie pozostałej części tego roku i początku następnego do dalszej oceny pełnego potencjału wszystkich opcji przed ostatecznym potwierdzeniem – głosi oświadczenie. – Plan obejmuje przeprowadzenie wielu testów systemu Halo na torze podczas sesji treningowych pozostałych rund sezonu i pierwszej części kolejnego.

– Mimo że Halo jest obecnie preferowanym rozwiązaniem, ponieważ jak do tej pory zapewnia najszerszą koncepcję ochrony, konsensusem spotkania Grupy Strategicznej było to, że kolejny rok rozwoju może doprowadzić do powstania bardziej kompletnego systemu.