Pirelli pracuje nad bardziej czytelnym przekazem dla kibiców

Autor: | 29 stycznia 2016

Włoski koncern jest w trakcie opracowywania korzystniejszej dla kibiców wizualizacji wykorzystywanych przez kierowców opon. Wszystko to ma na celu uproszczenie i tak wystarczająco skomplikowanych już procedur.

Nowe zasady dotyczące ogumienia wchodzą w życie wraz z tegorocznym sezonem. Zespoły wraz z zawodnikami uzyskają większą swobodę w zakresie doboru komponentów na poszczególny weekend wyścigowy. Dyrektor wyścigowy Pirelli,  Mario Isola nie kryje nadziei na to, że nowe regulacje zwiększą poziom widowiska.

Dostawca opon w Formule 1 planuje także dostosować poziom grafiki strategii danego kierowcy do wiedzy kibica. Wszystko ma stać się bardziej czytelne, jasne, a przede wszystkim zrozumiałe. Taki zabieg na pewno bardzo ułatwi wszystkim fanom królowej motorsportu zrozumienie tego, co dzieję się w danej chwili na torze.

– Mamy wszystkie dane i system, który jest zintegrowany z FOM’em. On z kolei wysyła informacje do telewizji i radia. Razem z nimi pracujemy nad przekazywaniem informacji na żywo podczas wyścigów tak, aby każdy widz mógł zrozumieć co się dzieje – wyznał Isola.

– Myślę, że jest to przydatne dla mediów, aby oni także znali sytuację i strategię – dodał.