Renault wprowadzi drugą generację systemu ERS

Autor: | 15 stycznia 2017

Francuski producent planuje wprowadzenie drugiej generacji systemu odzyskiwania energii ERS do swoich silników.

Energy Recovery System, czyli ERS, to system odzyskiwania energii. Jest jednym z elementów silników V6, które od 2014 roku są obecne w Formule 1.

Renault poinformowało już o pracach, mających na celu całkowite przeprojektowanie swojej jednostki napędowej na sezon 2017. Powodem tego miało być osiągnięcie szczytu możliwości przez poprzedni produkt.

Stajnia z Enstone nawiązała współpracę z firmą Infiniti, która to w zeszłym roku rozstała się z Red Bullem. Umożliwiło to m.in. przeprowadzenie zmian w silniku. Na kilka tygodni przed pierwszymi, zimowymi testami F1, dyrektor generalny Renault Sport, Cyril Abiteboul, wypowiedział się na temat wdrażanych usprawnień.

– Będziemy mieć całkowicie nową strukturę silnika. Po raz pierwszy wprowadzimy także drugą generację systemu ERS – powiedział.

Do tej pory Renault nie miało problemów z systemem ERS. Mimo to, Francuz wierzy, że planowane zmiany mogą przynieść poprawę osiągów.

– Jest jeszcze wiele aspektów, które należy brać pod uwagę. Takich jak waga, chłodzenie. Niektóre rzeczy wydają się być drugoplanowe, ale w Formule 1 nic nie jest drugoplanowe. Nawet, jeśli osiągnęło się szczyt możliwości, którym jest 120 kW dostarczanych przez MGU, a chce się, by zespół był wysoko, nadal trzeba zajmować się innymi, dodatkowymi rzeczami.

W sezonie 2017 z silników Renault korzystać będą, oprócz fabrycznej ekipy, zespoły Red Bulla i Toro Rosso. Stajnia z Faenzy zdecydowała się na powrót do jednostek francuskiego producenta po roku przerwy.