Fot. F1i.com


Zapowiedź sezonu F1

Autor: | 19 stycznia 2019

Rok 2019 to kolejny sezon zmian w F1. W tej kampanii zmiany nie tyczą się tylko korekt w zespołach, ale również w regulaminie. Na nadchodzący rok FIA przewidziała zmiany dotyczące przednich skrzydeł. Ich założeniem jest ograniczenie docisku bolidów, co ma bezpośrednio wpłynąć na bardziej zaciętą rywalizację.

W czym dokładnie problem? Od 2017 roku w bolidach królowej motorsportu znacznie zwiększyła się siła docisku oraz rozmiar samochodów. Obecne bolidy ustanawiają nowe rekordy torów, lecz ma to wpływ na bezpośrednią walkę między zawodnikami. Tak duża ilość docisku uniemożliwia podążanie za poprzedzającym samochodem, który wytwarza obszar niskiego ciśnienia (tzw. slipstream).
Niestety, informacje od zespołów nie są pocieszające. W tym momencie większość zespołów osiągnęła poziom docisku porównywalny z tym z zeszłorocznych bolidów. Nie równa się to jednak z identycznymi osiągami pojazdów.

Dyrektor techniczny zespołu Racing Point, Andy Green twierdzi, że obecny pakiet nie zapewni ogromnych różnic podczas podążania za samochodem z przodu, tak jak to było zakładane. Ucierpi na tym natomiast budżet zespołów oraz czasy okrążeń, które mają być wolniejsze o nawet kilka sekund. Te same obawy potwierdzają zespoły: Ferrari, Mercedes oraz Renault. Zmiany będą też dotyczyły dostawcy opon Pirelli. Korekty w strukturze ogumienia mają zapobiec blisteringowi, czyli tworzeniu się pęcherzów na gumach. Zmieni się również sposób nazewnictwa opon, na zdecydowanie prostszy.

A jakie zmiany zobaczymy w zespołach na sezon 2019?
Mistrzowski zespół Mercedesa nie podjął żadnych drastycznych zmian na nadchodzący sezon. Ich skład kierowców nie zmienił się i po raz kolejny wydają się być bardzo mocnym konkurentem do tytułu.
Ferrari przechodzi duże zmiany w czasie przerwy zimowej. Wśród kierowców pojawi się Charles Leclerc. Nowa gwiazda F1 po sezonie spędzonym w Sauberze, dostała się do zespołu z Maranello i wygląda na silnego przeciwnika dla Sebastiana Vettela. Do zmian doszło również w szefostwie zespołu. Dotychczasowy szef Maurizio Arrivabene został zastąpiony przez ówczesnego dyrektora technicznego,Mattię Binotto.

Duże zmiany przechodzi zespół Red Bull Racing. Najważniejszą z nich jest zmiana dostawcy jednostek napędowych z Renault na Hondę. Bardzo ryzykowny ruch,chociaż patrząc na ostatnie postępy Hondy, może to być bardzo dobry manewr zespołu z Milton Keynes. Zmiany nastąpiły również w składzie kierowców. Na miejsce Daniela Ricciardo zawita Pierre Gasly przechodzący z juniorskiego zespołu Toro Rosso.

Renault to zespół, który w sezonie 2019 może zacząć pojawiać się na podium. Miejsce Carlosa Sainza zajmie ulubieniec fanów, Daniel Ricciardo. Wraz z Nico Hulkenbergiem będą stanowili bardzo solidny skład kierowców, który może pomóc włączyć się francuskiemu zespołowi do walki. Za kulisami mówi się również, że Renault poczyniło duży progres w rozwoju silnika, lecz to okaże się podczas pierwszego Grand Prix sezonu 2019.

Kolejny team, to zespół którego nazwa na nadchodzący sezon nie jest jeszcze znana. Racing Point, a wcześniej Force India, przejęty przez Lawrenca Strolla to kolejna ekipa, która może namieszać w środku stawki. Zastrzyk gotówki od Kanadyjczyka może być kluczowy i tego potrzebował zespół uważany za najlepszy ze środka stawki. W składzie kierowców również zmiany, bo obok Sergio Pereza zobaczymy Lance’a Strolla.

Legendarny zespół McLaren również przechodzi duże zmiany. Carlos Sainz i Lando Norris to dwójka reprezentantów brytyjskiego teamu na nadchodzący sezon. Ich czarnym koniem może okazać się drugi wymieniony kierowca,Norris. Zawodnik zaskakiwał swoimi wynikami w juniorskich seriach i uważany jest za jednego z lepszych w swoim pokoleniu. Za bolidem mogliśmy go zobaczyć w kilku sesjach testowych pod koniec 2018 i wydaje się być dobrze przygotowany na swój debiut. Jak informuje Zak Brown zespół przygotował zupełnie nowy bolid na sezon 2019, po słabych wynikach w 2018 roku.

Ekipa Haasa na sezon 2019 nie tylko utrzyma współpracę techniczną z Ferrari, ale również otrzyma nowego sponsora Rich Energy. Spodziewana jest kompletna zmiana barw teamu ze względu na nowego partnera. W składzie kierowców bez zmian, zespół będą reprezentować Romain Grosjean i Kevin Magnussen. W poprzednich latach team wydawał się być bardzo mocny, lecz przez liczne błędy kierowców nigdy nie mogli pokazać swojego potencjału.

Toro Rosso na sezon 2019 będzie dysponowało dwójką nowych kierowców. Daniil Kvyat oraz Alexander Albon to zawodnicy, którzy w przeszłości zostali wyrzuceni z programu Red Bulla, lecz w 2019 wracają pod skrzydła producenta napojów energetycznych. Zespół z fabryką w Faenzie będzie kontynuował współpracę z Hondą, ale będzie miał także wsparcie z Red Bull Racing i będzie korzystał z ich całego tylnego zawieszenia oraz skrzyni biegów.

Kolejny team to Sauber Alfa Romeo. W sezonie 2019 będzie ich reprezentować Kimi Raikkonen,który wraca do Saubera w którym debiutował w 2001 roku. Drugi kierowca to Antonio Giovinazzi,którego mogliśmy zobaczyć w Sauberze w 2 wyścigach w 2017 roku, kiedy to zastępował Pascala Wehrleina.

Na koniec ekipa, która będzie najbardziej interesowała polskich fanów. Zespół Williamsa reprezentowany będzie przez naszego rodaka Roberta Kubicę i debiutanta Georga Russella. Pomimo ciężkich ostatnich lat Williams stara się odbudować swoją legendę. Odejście wielu sponsorów po sezonie 2018 nie pozbawia kierownictwa zespołu ambicji i Williams postawił na mocny skład kierowców. Robert Kubica to kierowca z ogromnym doświadczeniem, który z pewnością pomoże w rozwoju bolidu, a George Russell to młody kierowca ze świetnymi wynikami w juniorskich seriach, aktualny mistrz F2.

Category: Formuła 1 Tagi:

About Wiktor Weleziński

W motorsporcie "siedzę" od czasu gdy miałem 10 lat.W wieku 12 lat zacząłem się ścigać w Kartingowych Mistrzostwach Polski,i od tego czasu zdobyłem 2 tytuły mistrzowskie,oraz pojawiałem się na arenie międzynarodowej.Od 2017 pracuję rówież jako trener i mechanik z nowymi adeptami motorsportu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *