Fot. Red Bull Content Pool


Zmiany w przepisach Formuły 1 zostały zatwierdzone

Autor: | 1 kwietnia 2020

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła ostatnie zmiany w regulaminach Formuły 1.

Władze F1 i FIA mogą wprowadzać zmiany w tegorocznym kalendarzu bez głosowania zespołów, a do przegłosowania pewnej zmiany w regulaminie sportowym wystarczy opinia sześciu ekip. Jean Todt, prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej, został osobą wyznaczoną do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach.

Rada potwierdziła, że rewolucja techniczna w Formule 1 zostanie odroczona o rok, czyli przesunięta na sezon 2022. Wprowadzono także zakaz prowadzenia prac rozwojowych nad aerodynamiką bolidów na sezon 2022, począwszy od 28 marca.

System DAS (Dual Axis Steering), odpowiedzialny za zmianę zbieżności kół podczas jazdy poprzez przyciąganie i odpychanie kierownicy przez kierowcę w kokpicie i ujawniony w trakcie zimowych testów w samochodzie Mercedesa, zostanie zabroniony w stosowaniu od sezonu 2021. Po odroczeniu zmian w przepisach technicznych pojawiły się wątpliwości, czy nowatorski pomysł fabrycznego zespołu z Brackley zostanie zabroniony od następnego roku, ale Światowa Rada Sportów Motorowych szybko je rozwiała.

Jeżeli w sezonie 2020 odbędzie się czternaście wyścigów lub mniej, kierowcy i zespoły będą mogli skorzystać z dwóch sztuk silników spalinowych, MGU-H, MGU-K, turbosprężarek, akumulatorów i elektronicznych jednostek sterujących. W przypadku rozegrania jedenastu wyścigów lub mniej, limit wykorzystania akumulatorów i elektronicznych jednostek sterujących zostanie zmniejszony do jednej sztuki.

Po zakończeniu sezonu dojdzie do jednodniowego testu młodych kierowców, a ekipy będą mogły wystawić dwa samochody dla debiutantów. Odwołane zostały z kolei testy 18-calowych opon Pirelli, które zadebiutują w Formule 1 wraz z nadejściem zmian w przepisach technicznych, czyli w sezonie 2022.

Obecny okres zamknięcia fabryk (czyli trzy tygodnie) może zostać wydłużony w razie konieczności związanej z rządowymi restrykcjami dotyczącymi ochrony zdrowia. Działy producentów silników zostaną zamknięte, co jest nowością w przepisach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *