Fot. FIA Formula E


Azjatycki start sezonu – zapowiedź ePrix Hongkongu

Autor: | 1 grudnia 2017

Już w ten weekend powracają do rywalizacji kierowcy Formuły E. Pierwszym akordem sezonu będzie ePrix Hongkongu, które będzie podwójną rundą.

Ubiegłoroczny wyścig bardzo przypadł do gustu zarówno fanom, jak i władzom serii. Dlatego postanowiono wrócić do Chin. Przy czym wtedy była to pojedyncza impreza i odbywała się na początku października, a wiec niemal dwa miesiące wcześniej niż teraz.

Tor zlokalizowany w centrum Hongkongu liczy 1,85 kilometrów. Posiada on dziesięć zakrętów i jeździ się tam zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Rekordzistą obiektu jest Felix Rosenqvist, który przed rokiem przejechał go w czasie 1:02,947. Co ciekawe wydarzyło się to w wyścigu i rezultat Szweda był o jedną dziesiątą sekundy lepszy od wyniku Nelsona Piquet Jr, który osiągnął swój czas w kwalifikacjach. Natomiast zwycięzcą ubiegłorocznej rywalizacji w wyścigu był Sebastien Buemi.

Sytuacja w mistrzostwach nie powinna się znacząco zmienić. Dopiero w przyszłym sezonie zaczną obowiązywać nowe przepisy w zakresie jednostek napędowych i baterii. Wtedy bolidy będą miały wytrzymywać cały dystans wyścigu bez ładowania. Dlatego też zespoły częściowo koncentrują się na nowych konstrukcjach. W takiej sytuacji wydaje się, że znów będą brylować ekipy Renault e.dams oraz Audi Sport ABT Schaeffler, a w nich Sebastien Buemi oraz obecny mistrz serii, Lucas di Grassi.

W tym sezonie zobaczymy kilka nowych twarzy w stawce etatowych kierowców. Należą do nich choćby Alex Lynn, Edoardo Mortara, Neel Jani, Luca Filippi, Andre Lotterer czy Kamui Kobayashi. Przy Japończyku możemy postawić znak zapytania, bowiem na razie wiadomo tylko, że wystartuje w Hongkongu, ale nie wiadomo czy w kolejnych rundach wystąpi on czy Tom Blomqvist. Dla porządku poniżej prezentujemy pełną listę startową na obecny sezon.

Oba wyścigi wystartują o godzinie 15 czasu miejscowego, a więc o 8 w Polsce. Natomiast kwalifikacje będą odbywać się cztery godziny wcześniej.

Team Manufacturer Powertrain Race Drivers
No. Drivers Rounds
Germany Audi Sport ABT Schaeffler Spark-Audi Audi e-tron FE04 1 Brazil Lucas di Grassi 1
66 Germany Daniel Abt 1
United Kingdom DS Virgin Racing Spark-Citroën DS Virgin DSV-03 2 United Kingdom Sam Bird 1
36 United Kingdom Alex Lynn 1
United Kingdom Panasonic Jaguar Racing Spark-Jaguar Jaguar I-Type II 3 Brazil Nelson Piquet Jr. 1
20 New Zealand Mitch Evans 1
Monaco Venturi Formula E Team Spark-Venturi Venturi VM200-FE-03 4 Switzerland Edoardo Mortara 1
5 Germany Maro Engel 1
United States Dragon Racing Spark-Penske Penske EV-2 6 Switzerland Neel Jani 1
7 Belgium Jérôme d’Ambrosio 1
France Renault e.dams Spark-Renault Renault Z.E. 17 8 France Nico Prost 1
9 Switzerland Sébastien Buemi 1
United Kingdom NIO Formula E Team Spark-NIO NextEV NIO Sport 003 16 United Kingdom Oliver Turvey 1
68 Italy Luca Filippi 1
China Techeetah Spark-Renault Renault Z.E. 17 18 Germany André Lotterer 1
25 France Jean-Éric Vergne 1
India Mahindra Racing Spark-Mahindra Mahindra M4Electro 19 Sweden Felix Rosenqvist 1
23 Germany Nick Heidfeld 1
United States MS&AD Andretti Formula E Spark-Andretti Andretti ATEC-03 27 Monaco Kamui Kobayashi 1
28 Portugal António Félix da Costa 1

Fot. FIA Formula E

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *