Fot. ROKiT Venturi Racing


ePrix Puebli: Kolejny pech Wehrleina

Autor: | 21 czerwca 2021

Edoardo Mortara (Venturi) odniósł drugie zwycięstwo w karierze, a pierwsze w tym sezonie Formuły E. Szwajcar zwyciężył w drugim wyścigu w meksykańskiej Puebli. Podium uzupełnili Nick Cassidy (Virgin) oraz Oliver Rowland (Nissan). Liderem cyklu został Mortara.

Warunki pozostały niezmienne. Temperatura powietrza oscylowała wokół 25 stopni Celsjusza, a tor nagrzewał się do około 40 stopni. Do tego mieliśmy słoneczną pogodę przez cały czas.

W kwalifikacjach do drugiego wyścigu najszybszy był Oliver Rowland (Nissan) przed Pascalem Wehrleinem (Porsche), Alexem Lynnem (Mahindra), Edoardo Mortarą (Venturi) oraz Jean-Erikiem Vergnem (Techeetah). Zwycięzca pierwszego wyścigu w Meksyku, Lucas di Grassi (Audi) był dopiero trzynasty. Sam Bird (Jaguar) miał piętnasty czas, Stoffel Vandoorne siedemnasty, Nyck de Vries dziewiętnasty (obaj Mercedes), Robin Frijns (Virgin) dwudziesty pierwszy, Antonio Felix da Costa (Techeetah) dwudziesty drugi, a Rene Rast (Audi) nie zaliczył szybkiego kółka.

Rowland utrzymał się na prowadzeniu, a dalej byli Mortara, Wehrlein, Jake Dennis (BMW), Vergne, Lynn, Nick Cassidy (Virgin), Sebastien Buemi (Nissan), Maximilian Gunther (BMW) oraz Andre Lotterer (Porsche). Już na drugim kółku Buemi skutecznie zaatakował Cassidy’ego i przesunął się na siódme miejsce, natomiast Lotterer wyprzedził Gunthera i wskoczył na dziewiątą pozycję. Zawodnicy szybko korzystali z attack mode, ale zaskakujące było to, że Rowland przepisowo użył tego systemu dwukrotnie już na początku rywalizacji, co mogło mieć znaczenie w dalszej części rywalizacji.

Sergio Sette Camara (Dragon) zderzył się z Oliverem Turveyem (NIO) i otrzymał za to pięć sekund kary, a Nyck de Vries został uderzony przez di Grassiego. To spowodowało, że kierowca Mercedesa musiał wycofać się z wyścigu. Mortara został liderem po tym, jak Rowland drugi razu użył attack mode. Zawodnik Venturi powiększał swoją przewagę i kiedy sam użył tego systemu po raz drugi, powrócił ze strefy aktywacji na pierwszym miejscu. Rywalizacja w środku stawki była bardzo zacięta i kilku kierowców zebrało fragmenty banerów reklamowych. Niektórzy musieli z nimi podróżować, bowiem przyczepiły się do ich aut. Na 25 minut przed końcem Turvey wycofał się z rywalizacji, a di Grassi otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową.

Rowland na niewiele ponad kwadrans przed metą uderzył w ścianę i spadł za Wehrleina, ale okazało się, że nie uszkodził samochodu. Pascal natomiast bardzo zbliżył się do Mortary i był tylko pół sekundy za liderem wyścigu. Dalsze lokaty poza trójką zajmowali Cassidy, Vergne, Dennis, Lynn, Gunther, Mitch Evans (Jaguar) i Bird. Natomiast Alexander Sims (Mahindra) pod koniec wycofał się z rywalizacji z powodu uszkodzenia zawieszenia, podczas próby wyprzedzania Gunthera. Da Costa zaliczył kraksę pod koniec i też się wycofał. Natomiast Vergne obrócił się i spadł na ósme miejsce. Rowland zupełnie stracił tempo i spadł na czwartą lokatę za Cassidy’ego.

Na koniec Tom Blomqvist (NIO) uderzył w ścianę i też nie skończył wyścigu. Jako pierwszy linię mety minął Mortara przed Wehrleinem, Cassidym, Rowlandem, Dennisem, Lynnem, Guntherem, Vergnem, Evansem i Rastem. Po wyścigu jednak okazało się, że Wehrlein przekroczył dopuszczalną moc w wyścigu i otrzymał za to pięć sekund kary, więc spadł na czwartą pozycję za Cassidy’ego i Rowlanda.

Fot. ABB Formula E

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *