Fot. BMW Motorsport


ePrix Walencji: Warunki rządziły kwalifikacjami, pierwsze Pole Position Dennisa!

Autor: | 25 kwietnia 2021

Jake Dennis (BMW) wygrał swoje pierwsze kwalifikacje w karierze w Formule E. Brytyjczyk ustawi się do drugiego wyścigu w Walencji w pierwszej linii obok Andre Lotterera (Porsche).

Wszystkim rządziły warunki atmosferyczne. Świeciło słońce, a termometry pokazują 14 stopni Celsjusza. Z kolei tor był o kilka stopni cieplejszy i w miarę osuszania się był coraz bardziej nagrzany i przyczepny. W trakcie sesji nie padał już deszcz i świeciło słońce, lecz było wilgotno i tor dopiero przesychał. Dlatego w Super Pole mieliśmy zawodników z czwartej grupy, którą tworzą kierowcy najwolniejsi. Dziś bolidy jadące później miały wyraźną przewagę. Jednak w trakcie wyścigu już nie ma padać, więc zanosi się na sporą ilość wyprzedzeń.

W pierwszej grupie jechali Pascal Wehrlein (Porsche), Nyck de Vries, Stoffel Vandoorne (obaj Mercedes), Robin Frijns (Virgin) oraz Mitch Evans i Sam Bird (Jaguar). Dość niespodziewanie najszybszy był Wehrlein, a dalej znaleźli się Evans, Frijns, Vandoorne, de Vries i Bird. Taki wynik kierowców Mercedesa oznaczał ciężki wyścig dla nich.

W Q2 jechali Antonio Felix da Costa, Jean-Eric Vergne (obaj Techeetah), Edoard Mortara (Venturi), Nico Muller (Dragon), Alexander Sims (Mahindra) i Rene Rast (Audi). Warunki się poprawiały i miało to odbicie w wynikach. Vergne wskoczył na pierwszą lokatę, Sims na drugą i da Costa na trzecią. Rast był piąty, Mortara szósty, a Muller dwunasty.

Następną część utworzyli Oliver Rowland, Sebastien Buemi (Nissan), Nick Cassidy (Virgin), Maximilian Gunther (BMW), Lucas di Grassi (Audi) oraz Sergio Sette Camara (Dragon). Rowland miał drugi czas, Buemi trzeci, Sette Camara czwarty, Cassidy dwunasty, di Grassi siedemnasty, a Gunther osiemnasty. Kierowca BMW początkowo był szósty, ale skreślono mu czas okrążenia za wyjazd poza tor i spadł na ostatnie miejsce.

Na sesję Q4 złożyli się Oliver Turvey, Tom Blomqvist (NIO), Alex Lynn (Mahindra), Jake Dennis (BMW), Norman Nato (Venturi) i Andre Lotterer (Porsche). Podczas przejazdu tych kierowców tor był najlepiej nagumowany. Dennis wykręcił pierwszy czas, Lotterer drugi, Lynn trzeci, Blomqvist, Turvey piąty i Nato szósty.

W ten sposób do Super Pole awansowali tylko kierowcy z grupy 4. Evans był dopiero szesnasty, Frijns siedemnasty, Vandoorne dziewiętnasty, de Vries dwudziesty, Bird dwudziesty pierwszy, a di Grassi dwudziesty trzeci. To oznaczało sporą gonitwę tych zawodników w trakcie wyścigu.

Nato jako pierwszy wykręcił swój czas. Jego rezultat to 1:30,489. Turvey był szybszy od niego o 86 tysięcznych sekundy. Blomqvist poprawił wynik kolegi z zespołu o kolejne 201 tysięcznych i został liderem. Lynn z kolei wykręcił wynik 1:29,737. Tor cały czas przesychał, więc i Lotterer kręcił fioletowe sektory. Kierowca Porsche przejechał okrążenie w czasie 1:29,411. Dennis zaliczył rekordy we wszystkich sektorach i kończy sesję z wynikiem 1:28,548. Finalnie wygrał Dennis przed Lottererem, Lynnem, Blomqvistem, Turveyem i Nato.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *