Fot. ABB Formula E


Lista startowa Formuły E potwierdzona – żegnamy Felipe Massę po nieudanej przygodzie

Autor: | 12 grudnia 2020

Znamy już pełną listę startową sezonu Formuły E. Mamy kilka roszad w składach ekip, które zresztą były spodziewane. Są też kierowcy, którzy zakończyli swoje kariery w elektrycznej serii wyścigowej, bowiem mocno zawiedli.

W ten sposób ze startów wypadają Felipe Massa, James Calado, Daniel Abt, Neel Jani i Jerome D’Ambrosio, który przestał jeździć, ale będzie zastępcą szefa ekipy Venturi, a więc Susie Wolff. Z kolei Massa, Calado i Jani nie spełnili oczekiwań. Historia Abta była już opisywania kilkukrotnie. W momencie, kiedy pandemia szalała na świecie, Formuła E organizowała wyścigi wirtualne, w których mieli brać udział kierowcy. W jednej z rund Abt wystawił w swoim imieniu zawodowego simracera, co było oszustwem, więc Audi wyrzuciło go z ekipy. Pod koniec roku Niemiec rywalizował dla NIO, ale tylko dlatego, że Ma Qing Hua nie mógł podróżować do Berlina, z uwagi na koronawirus i obowiązkową kwarantannę. Daniel nie prezentował się najlepiej i tym razem nie znajdujemy go na liście startowej sezonu. 

W Formule E witamy Nicka Cassidy’ego, który zastąpi Sama Birda w Virgin, Jake’a Dennisa wchodzącego za Alexandra Simsa do BMW i Normana Nato zmieniającego Massę w Venturi. Tom Blomqvist już pod koniec roku jeździł w Jaguarze za Calado, lecz teraz trafia do NIO, a Pascal Wehrlein po nieobecności w drugiej połowie sezonu wraca, ale nie do Mahindry, bowiem będzie jeździł w Porsche za Janiego. Z pozostałych zmian Bird trafił do Jaguara i będzie jeździł z Mitchem Evansem. Rene Rast po zastąpieniu Abta w zeszłym sezonie, został potwierdzony jako etatowy partner Lucasa di Grassiego. Sims odszedł z BMW i przeszedł do Mahindry, gdzie będzie rywalizował z Alexem Lynnem. Sergio Sette Camara z powodów logistycznych zastępował od szóstego wyścigu Brendona Hartleya, a teraz podpisał kontrakt na cały sezon. W Nowej Zelandii są ogromne restrykcje, więc były zawodnik Toro Rosso w F1 oraz Porsche w WEC nie pojawi się w tej kampanii.

Podsumowując i prezentując według pozycji zespołów, jakie zajęły w ostatnim sezonie, pary w teamach będą następujące: W Techeetahu – Antonio Felix da Costa i Jean-Eric Vergne, w Nissanie – Sebastien Buemi i Oliver Rowland, w Mercedesie – Nyck de Vries i Stoffell Vandoorne, w Virgin – Robin Frijns i Nick Cassidy, w BMW – Jake Dennis i Maximilian Gunther, w Audi – Lucas di Grassi i Rene Rast, w Jaguarze – Sam Bird i Mitch Evans, w Porsche – Andre Lotterer i Pascal Wehrlein, w Mahindrze – Alexander Sims i Alex Lynn, w Venturi – Norman Nato i Edoardo Mortara, w Dragonie – Nico Muller i Sergio Sette Camara, a w NIO – Oliver Turvey oraz Tom Blomqvist.

Start nowego sezonu zaplanowany jest na 16 stycznia w Santiago, a kolejny dzień później w tym samym miejscu. W 2021 roku mamy mieć czternaście wyścigów, ale dwa z nich jeszcze nie są potwierdzone i nie mają określonych dat. Mowa tu o chińskiej Sanyi i Mexico City.

Fot. FIA

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *