Fot. Hyundai Motorsport


Rajd Argentyny: Pewne zwycięstwo Neuville’a, dublet Hyundaia!

Autor: | 28 kwietnia 2019

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul zwyciężyli w 39. Rajdzie Argentyny. To dla nich jedenaste zwycięstwo w mistrzostwach świata, a drugie w Argentynie. Podium uzupełnili Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger oraz Sebastien Ogier/Julien Ingrassia. Dodatkowe punkty na Power Stage uzyskali Ogier, Latvala, Neuville, Sordo i Tanak.

Pogoda była bardzo zróżnicowana. W piątek mieliśmy sporo opadów i zalane trasy, natomiast w sobotę i niedzielę było słonecznie i sucho. To wszystko bardzo pomogło Neuville’owi w odniesieniu wygranej.

Neuville skorzystał z mokrej nawierzchni w piątek i nie tracił czasu na otwieraniu trasy. W sobotę był bardzo szybki i zbudował sobie ogromną przewagę w generalce. Pomogły mu w tym awarie głównych konkurentów do wygranej. Dziś już kontrolował sytuację i pewnie dowiózł zwycięstwo do mety. W ten sposób umacnia się na prowadzeniu w cyklu.

Drugi Mikkelsen zaczął nieźle, ale w piątek popołudniu stracił rytm. Jednak podniósł się z tego i zaatakował. To daje mu świetną drugą lokatę. Wyraźnie widać, że nieobecność na Korsyce mocno go zmobilizowała do ciężkiej pracy. Trójkę zamknął Sebastien Ogier który jechał dobrze, ale jego Citroen nie sprawował się najlepiej. Nie byli w stanie uzyskać tempa, by wygrać z Tanakiem czy Neuvillem, a potem była awaria wspomagania, przez którą stracili minutę, czyli mniej więcej tyle, ile wyniosła różnica między nimi a zwycięzcą na mecie. Na Power Stage jednak nacisnęli i wyprzedzili Krisa Meeke’a/Sebastiana Marshalla.

Oni tempo mieli świetne. Ale bywało też, że były kłopoty z ustawieniami i z trakcją. Na koniec soboty dostali 10 sekund kary za wybranie niewłaściwej bramki przejazdowej na OS11. Dziś byli najszybsi aż do ostatniego odcinka, na którym mieli gorszy rytm, a do tego złapali kapcia i przegrali rywalizację z Sebem o 1,4 sekundy. W ostatniej chwili na piątą pozycję awansowali Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Finowie początkowo nie mieli odpowiedniej prędkości, a potem czerwona flaga spowodowana kraksą Lappiego mocno im przeszkodziła. Pod koniec byli szybsi i osiągają przyzwoity wynik.

Dani Sordo/Carlos del Barrio mieli nieco kłopotów z zawieszeniem i z atakowaniem w trudnych warunkach. Dlatego nie mogą być zadowoleni ze swojego rezultatu, bowiem ich prędkość nie była zadowalająca. Za nimi uplasowali się Teemu Suninen/Marko Salminen ze stratą ponad pięciu minut. Finowie jechali słabo i muszą w przyszłości się poprawić, bowiem ich forma jest daleka od oczekiwań. Ósmą pozycję osiągnęli Ott Tanak/Martin Jarveoja. Estończycy mieli tempo, by walczyć o wygraną, ale w sobotę na OS14 musieli się zatrzymać po awarii akumulatora. Skorzystali z restartu i ostatecznie kończą rajd na ósmym miejscu. Dziewiąci byli zwycięzcy WRC-2 Pro Mads Ostberg/Torstein Eriksen. Dziesiątkę zamknęli Pedro Heller/Marc Marti.

W piątek Esapekka Lappi/Janne Ferm rolowali i nie ukończyli rywalizacji. Natomiast w sobotę Elfyn Evans/Scott Martin obrócili się i uderzyli w głaz. Oni również nie osiągnęli mety.

W klasyfikacji generalnej prowadzi Neuville ze 110 punktami na koncie. Ogier ma 100, a Tanak 82. Wśród ekip lideruje Hyundai, który ma już 157 oczek. Druga jest Toyota – 120 punktów, trzeci Citroen 117, a czwarty M-Sport-Ford z uzyskanymi 76 oczkami.

W WRC-2 Pro wygrał Ostberg przed Gusem Greensmithem/Elliottem Edmondsonem. W niefabrycznej rywalizacji aut R5 triumfował Heller, a dalej byli Benito Guerra Jr./Jaime Ortega Zapata oraz Paulo Nobre/Gabriel Morales. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak po piątkowym uszkodzeniu zawieszenia nie ukończyli rajdu.

Kolejna rundą mistrzostw będzie szutrowy Rajd Chile, który odbędzie się za 2 tygodnie.

Fot. ewrc-results.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *