Fot. Volkswagen Motorsport


Volkswagen zaprezentował swoje najnowsze rajdowe dziecko

Autor: | 7 listopada 2017

Volkswagen Motorsport niemal od roku zapowiadał stworzenie rajdowego Polo w wersji R5. Teraz możemy zobaczyć efekty prac niemieckiego koncernu, który opuścił Rajdowe Mistrzostwa Świata w 2016 roku. Wcześniej deklasował całą stawkę, zdobywając cztery z rzędu mistrzowskie tytuły wśród zespołów. To w barwach tego zespołu Sebastien Ogier i Julien Ingrassia dominowali w sezonach 2013-2016.

Volkswagen Polo GTI R5 będzie przeznaczony dla prywatnych ekip oraz załóg. Samochód ten będzie mógł startować w krajowych mistrzostwach, ale wydaje się, że jego głównym przeznaczeniem będzie kategoria WRC-2. Pojazd prezentuje się świetnie, a za jego projekt odpowiadają ci sami ludzie, którzy stworzyli Polo w specyfikacji WRC. Bezpośrednio rozwojem zajmuje się dyrektor techniczny VW Motorsport, Francois-Xavier Demaison, a starszym inżynierem projektu jest Holender Gerard-Jan de Jongh, który wcześniej był głównym inżynierem Ogiera. Pieczę nad wszystkim trzyma Sven Smeets, dyrektor sportowego działu Volkswagena.

– Przy Polo GTI R5 mamy nadzieję, że przeniesiemy wiedzę z czterech tytułów mistrzowskich WRC i zaoferujemy prywatnym klientom pierwszorzędną rajdową maszynę, która będzie mogła święcić triumfy od mistrzostw krajowych aż po WRC. Przed pierwszym rajdem poddamy samochód rygorystycznym testom. aby upewnić się, że jest przygotowany na ekstremalne i skrajnie różne warunki na trasach całego świat – mówi Smeets.

Nowa rajdówka Volkswagena podobnie, jak cywilna wersja, która zadebiutuje na początku przyszłego roku, posiada czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W opcji rajdowej jego moc wynosi 270 koni mechanicznych. Polo GTI R5 ponadto posiada napęd na cztery koła, pięciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów oraz pełny pakiet bezpieczeństwa, wymagany w tej kategorii. Moc jest mniejsza o 10 KM w porównaniu z Fordem, Skodą czy Hyundaiem w specyfikacjach R5, ale aerodynamicznie powinna to być dużo lepsza konstrukcja. Samochód koncernu VW testowany jest od początku tego roku, a swój wielki debiut będzie miał podczas przyszłorocznego Rajdu Niemiec.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *