Fot. Hyundai Motorsport


Zmiany w Hyundaiu, Loeb po pierwszych testach w nowym aucie

Autor: | 5 stycznia 2019

Władze Hyundaia postanowiły dokonać zaskakującej zmiany tuż przed startem nowego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Dotychczasowy dyrektor ekipy Michel Nandan został zwolniony, a jego miejsce zajmie Andrea Adamo.

Pośrednio oznacza to, że Monakijczyka pośrednio koncern obwinia za kolejny sezon bez żadnego tytułu mistrzowskiego. Thierry’ego Neuville’a ponownie w sposób profesorski ograł na finiszu Sebastien Ogier, a sama ekipa została wręcz pożarta przez Toyotę. Oczywiście, Nandan wszystkie działania zespołu firmował swoim nazwiskiem, lecz nie można stwierdzić, że cała wina leżała po jego stronie.

Głównym problemem był skład teamu. Neuville oczywiście jest topowym kierowcą, ale Andreas Mikkelsen notorycznie zawodził. Dani Sordo czy Hayden Paddon byli solidni, ale też brakowało im błysku. Od dwóch lat jasne było, że to może być dla ekipy przeszkoda, by zdobyć mistrzostwo, ale w Hyundaiu uważano, że ktoś taki jak Ogier nie jest potrzebny.

Patrząc realnie, za błędy w obsadzie nie odpowiadał bezpośrednio Michel Nandan. Bowiem struktura w tym zespole jest taka, że za dobór pracowników, w tym też kierowców, odpowiada menadżer teamu, czyli Alain Pernasse. Jednak on nie poniósł żadnej odpowiedzialności. Przed tym sezonem znów nie zważano na to, że najlepszy kierowca w stawce będzie wolny i zostawiono Mikkelsena, który jeździ fatalnie.

Jednak zatrudniono Sebastiena Loeba na sześć rund. Legendarny Francuz może dostarczyć sporo punktów i pomóc zespołowi, chociaż znów o tytuł będzie ciężko. Kierowca ten odwiedził ostatnio fabrykę w Alzenau, by zapoznać się ze współpracownikami. Przy tym odbył pierwsze jazdy testowe, bo potem nie będzie na to czasu. Już 7 stycznia startuje Dakar i potrwa do 17. dnia tego miesiąca. Z kolei 21. rozpoczyna się zapoznanie z trasą Rajdu Monte Carlo, w którym Loeb zadebiutuje w nowej ekipie.

Nowy szef Andrea Adamo nie jest człowiekiem znikąd. Włoch odpowiadał dotychczas za kliencki program w TCR i w autach R5. Również był szefem projektów tych aut. Teraz ma odpowiadać za perłę Hyundaia czyli za starty teamu WRC.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *