Jak straż przybrzeżna pozwala statkom czyścić most w porcie w Baltimore

  • Statki handlowe mogą teraz wpływać do kanału morskiego Baltimore Harbour Ship Channel w celu usunięcia gruzu powstałego po zawaleniu się mostu Francisa Scotta Key Bridge.
  • Straż Przybrzeżna zatwierdza każdy statek indywidualnie, stosując rygorystyczne limity statków.
  • Nie było jasne, ile czasu upłynie, zanim port w Baltimore zostanie ponownie otwarty dla ruchu kontenerowego, a przewoźnicy oceaniczni upierali się, że kontenery nie są częścią najnowszej działalności.

Gruz jest usuwany z zawalonego mostu Francisa Scotta Key Bridge w związku z rozpoczęciem prób ponownego otwarcia portu Baltimore 31 marca 2024 r. w Baltimore w stanie Maryland.

Thassos Katopodis | Wiadomości z Getty Images | Dobre zdjęcia

Przedstawiciele Straży Przybrzeżnej powiedzieli CNBC, że drugi kanał budowany w południowo-zachodnim kanale portu Baltimore będzie przyjmować wyłącznie statki komercyjne zniszczone przez Straż Przybrzeżną podczas usuwania gruzu.

„Decyzja w sprawie statków będzie podejmowana indywidualnie dla każdego przypadku” – powiedziała rzeczniczka Straży Przybrzeżnej Carmen Gaver. „Wielkość tych statków to zwykłe łodzie robocze. Nie są to duże kontenery”.

Rozmiar statków handlowych wpuszczanych do nowego kanału jest mniejszy i ma 96 stóp długości w porównaniu do mierzącego 284 stóp Daly, statku, który uderzył i zniszczył most Francisa Scotta Key Bridge. Ważny element infrastruktury.

Więcej na temat zawalenia się mostu Francisa Scotta Key Bridge w Baltimore

Nowy kanał dla statków ogranicza się do zanurzenia statku, czyli minimalnej ilości wody, jakiej statek potrzebuje, aby poruszać się po drogach wodnych bez dotykania dna łodzi.

Zanurzenie wybranych komercyjnych statków roboczych, dopuszczonych przez Straż Przybrzeżną do pomocy przy usuwaniu gruzu z barek, wynosi 10 stóp. Dla porównania, statki wycieczkowe mają zanurzenie 22–26 stóp, a średniej wielkości kontenerowiec Dolly – i duże „megastatki” przewożące 20 000 kontenerów – mają zanurzenie 52 stóp.

Jak wynika z przeglądu danych AIS przeprowadzonego przez MarineTraffic, od stycznia 2022 r. do portu w Baltimore przybyło prawie 1000 kontenerów, a średnia pojemność kontenera TEU wynosi 7039, twierdzi rzecznik Kpler Nikos Pothitakis. Największym kontenerowcem, który zawinął do portu w tym okresie, był Ever Max, który odwiedził port dwukrotnie w 2023 r. i raz na początku 2024 r.

Największe przedsiębiorstwa zajmujące się transportem morskim dały jasno do zrozumienia, że ​​nie ma związku pomiędzy wywozem śmieci a regularną żeglugą komercyjną. W aktualizacji dla klientów Maersk stwierdził, że „głębokość kontrolna kanału alternatywnego wynosząca 11 stóp” nie jest wystarczająca, aby pomieścić oceaniczne kontenerowce używane przez Maersk i innych przewoźników do zawijania do Baltimore i innych portów na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Maersk jest skonsolidowanym przewoźnikiem, który wyczarterował Daly i w dalszym ciągu obsługuje kontenery przeniesionego klienta, podczas gdy konkurenci ogłosili, że zaprzestaną świadczenia usług odbioru kontenerów w portach, które zostały przeniesione.

Aaron Roth, emerytowany kapitan straży przybrzeżnej i prezes Chertoff Group, powiedział CNBC, że budowa kanału jest konieczna, aby zapewnić bezpieczną żeglugę dla statków roboczych wokół Daly, ponieważ nie da się przewidzieć, kiedy kanał będzie wolny dla kontenerowców.

Ilość podwodnego gruzu i zakres uszkodzeń są nadal przedmiotem oceny i będą miały wpływ na harmonogram, kiedy kanał będzie bezpieczny dla ruchu kontenerowców i masowców.

Roth powiedział, że będzie jedna wskazówka, kiedy kanał będzie gotowy do otwarcia.

„Kiedy tylko pojawią się plany wyciągnięcia Tali z portu, kanał będzie gotowy do otwarcia” – powiedział Roth. „W międzyczasie system się dostosuje, tak jak widzieliśmy w przypadku Morza Czerwonego. Gospodarka będzie wiedzieć lepiej i gospodarka to wchłonie” – dodał.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *