Samolot American Airlines przy bramce na lotnisku krajowym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie (TCA) 23 lutego 2023 r. w Arlington w Wirginii.
Daniel Slim | Af | Dobre zdjęcia
amerykańskie linie lotnicze I Linie lotnicze Spirit W środę dołączył do innych przewoźników, ostrzegając, że wyższe koszty mogą negatywnie wpłynąć na zyski w pracowitym kwartale letnim.
American podał, że spodziewa się, że skorygowany zysk na akcję w trzecim kwartale wyniesie od 20 do 30 centów, powołując się na drogie paliwo i nową pilotażową umowę o pracę. Przewoźnik obniżył marżę operacyjną o połowę, do 4–5% w porównaniu z prognozą z początku lata.
Spirit Airlines spodziewa się ujemnych marż na poziomie 15,5% w ciągu trzech miesięcy kończących się 30 września, w porównaniu z poprzednimi szacunkami na poziomie -5,5% do -7,5%. Tania linia lotnicza obniżyła także prognozę przychodów W trzeciej kwarcie.
Chociaż popyt jest duży, linie lotnicze utraciły władzę cenową, jaką dysponowały latem zeszłego roku, kiedy zdolność przewozowa została poważnie ograniczona z powodu pandemii.
Firma monitorująca ceny biletów Hopper oświadczyła we wtorek, że spodziewa się dalszego spadku cen biletów w sezonie jesiennym, przy średniej cenie biletów krajowych w USA we wrześniu i październiku wynoszącej 211 dolarów, czyli o 30% mniej niż w szczycie letnim.
Akcje American i Spirit traciły w środę w notowaniach przedsesyjnych. Poludniowo-zachodnie linie lotnicze I Linie lotnicze Alaska Na początku tego miesiąca obniżyli swoje prognozy na trzeci kwartał.
Linie lotnicze zaczynają publikować wyniki za trzeci kwartał w połowie października.