- Autor: Sheona McCallum
- Reporter techniczny
Tesla zwolni ponad 10% globalnej siły roboczej zajmującej się pojazdami elektrycznymi
W notatce opublikowanej po raz pierwszy przez portal informacyjny Electrek właściciel miliardera Elon Musk powiedział pracownikom, że nie ma czego nienawidzić, „ale trzeba to zrobić”.
Według najnowszego raportu rocznego, największy na świecie producent samochodów pod względem wartości rynkowej zatrudniał na całym świecie 140 473 pracowników w grudniu.
Tesla nie odpowiedziała na prośbę BBC o komentarz.
„Przeprowadziliśmy dokładny przegląd firmy i podjęliśmy trudną decyzję o redukcji zatrudnienia o ponad 10% na całym świecie” – czytamy w e-mailu Muska.
„Nie mam nic do nienawiści, ale trzeba to zrobić. Pomaga nam to zachować szczupłą sylwetkę, innowacyjność i apetyt na kolejną fazę wzrostu”.
Pracownik Tesli, któremu powiedziano, że zostaje zwolniony, powiedział BBC, że zablokowano mu dostęp do e-maili, podobnie jak wszystkim innym zwolnionym pracownikom.
Andrew „Drew” Paglino, jeden z członków zarządu, w poniedziałek w poście na X (dawniej Twitterze) poinformował, że podjął „trudną decyzję” o opuszczeniu firmy po 18 latach.
Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Ponieważ używają plików cookie i innych technologii, prosimy o zgodę przed załadowaniem czegokolwiek. Może warto poczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności Przed przyjęciem. Aby wyświetlić tę zawartość, wybierz opcję „Zaakceptuj i kontynuuj”.
Zakończenie treści Twittera, 1
Inny dyrektor, Rohan Patel, szef polityki publicznej i rozwoju biznesu, również ma odejść.
Osobiście podziękował panu Muskowi za umożliwienie mu kierowania ważnymi inicjatywami w firmie.
Dodał, że to „postawa „nigdy nie mów umrzeć” i śmiałość szerszego zespołu Tesli sprawiły, że jest to wyjątkowe miejsce pracy.
Ich odejście „sugeruje, że podstawowa faza wzrostu Tesli stoi w obliczu poważnych trudności” – powiedział Michael Ashley Shulman, dyrektor ds. inwestycji w Running Point Capital Advisors, nazywając to „dziś większym negatywnym sygnałem” niż ogłoszenie o zwolnieniu.
Jednak analitycy Gartnera i Hargreavesa Lansdowne'a stwierdzili, że cięcia są oznaką presji kosztowej, ponieważ producenci samochodów inwestują w nowe modele i sztuczną inteligencję.
Producenci pojazdów elektrycznych (EV) powoli odświeżają swoje starzejące się modele, ponieważ wysokie stopy procentowe osłabiły apetyt konsumentów na produkty o dużej wartości.
Firma ma opublikować swoje kwartalne zyski jeszcze w tym miesiącu, ale już odnotowała spadek dostaw pojazdów w pierwszym kwartale, pierwszym od prawie czterech lat, poniżej oczekiwań rynkowych. Niektórzy analitycy określili wyniki jako „burzliwe”.
W zeszłym miesiącu Tesla ograniczyła produkcję w swojej Gigafactory w Szanghaju, a w zeszłym tygodniu Tesla powiedziała pracownikom pracującym nad Cybertruckiem, że zmiany na linii produkcyjnej w Austin będą minimalne.
Tesla zaczyna odczuwać skutki spadającego popytu na pojazdy elektryczne (EV).
Elon Musk zaprzeczył ostatnio doniesieniom jakoby firma porzuciła plany produkcji taniego samochodu, co jest jednym z jego wieloletnich celów, jakim jest tworzenie niedrogich pojazdów elektrycznych dla mas.
Akcje Tesli spadły w poniedziałek w notowaniach przedsesyjnych o 0,8%.