Założyciel i dyrektor generalny BuzzFeed Jonah Beretti
Manuel Blondo | AOP.Press/Corbis | Obrazy Getty
Kanał Buzz Firma zmniejsza swoją przynoszącą straty agencję informacyjną, poinformowała we wtorek firma, wyjaśniając szersze obawy inwestorów, że ci, którzy znają tę sprawę, rozważają podział na firmę.
Kilku głównych udziałowców wezwało dyrektora generalnego BuzzFeed, Jonaha Beretti, do zamknięcia całej kampanii informacyjnej, z tymi, którzy prosili o nie ujawnianie swoich nazwisk, ponieważ dyskusje są prywatne. BuzzFeed odmówił komentarza.
BuzzFeed News, który jest częścią jego działu treści, zatrudnia około 100 pracowników i zarabia około 10 milionów dolarów rocznie. Firma posiada również dział reklamy i biznesu. Powiedział wtorek Jego całoroczne przychody z treści wzrosły o 9% w 2021 r., do 130 mln USD.
Jeden z udziałowców powiedział CNBC, że zamknięcie Newsroom może zwiększyć kapitalizację rynkową o 300 milionów dolarów do walczących akcji. Digital Media zadebiutowało w grudniu wraz z nabyciem spółki celowej. Akcje natychmiast spadły o prawie 40% w pierwszym tygodniu handlu i nie odrobiły straty.
Akcje BuzzFeed spadły we wtorek po tym, jak firma poinformowała o przychodach i opublikowała historię.
Beretti od wielu lat jest głosem o znaczeniu wiadomości BuzzFeed, „Dobre dla świata, dobre dla biznesu i dobre dla naszej kultury korporacyjnej”. Newsroom organizacji zdobył wiele nagród, w tym Nagroda Pulitzera I Nagroda im. George’a Polka.
„Dzisiaj rano ogłosiliśmy plany przyspieszenia zysków BuzzFeed News, które obejmują zmiany przywództwa, dodanie dedykowanego zespołu ds. rozwoju biznesu i planowaną redukcję” – powiedział Ferretti we wtorek. „Będziemy priorytetowo inwestować w informacje o najważniejszych wiadomościach dnia, kulturze i rozrywce, gwiazdach i życiu w Internecie”.
Czytaj więcej: BuzzFeed mówi, że ludzie spędzają mniej czasu na Facebooku
Firma zaoferowała dobrowolne zakupy mniej niż 30 pracownikom, a według jednej osoby zaznajomionej ze sprawą poproszono go o nieujawnianie nazwiska, ponieważ decyzja była osobista. Zakupy są dostępne tylko dla reporterów i redaktorów, którzy zajmują się próbami, nierównościami, politycznymi lub naukowymi i pracują dla firmy od ponad roku. BuzzFeed planuje zbudować Plan zakupu New York’s News Guild w odniesieniu do jej personelu w USA.
Zamiast zamykać BuzzFeed News, Beretti stara się, aby dywizja była rentowna. Ma gotowy szablon: zdecydował W zeszłym roku zwolniła 70 pracowników HuffPost Następnie Zakup firmy od Verizon Media.
„Chociaż BuzzFeed jest firmą nastawioną na zysk, nadal nie mamy środków na pokrycie dwuletniej straty” – powiedział wtedy Ferretti. „Najbardziej odpowiedzialną rzeczą, jaką możemy zrobić, jest zarządzanie naszymi wydatkami i upewnienie się, że BuzzFeed – i HuffPost – będą prosperować w dłuższej perspektywie. Dlatego podjęliśmy trudną decyzję, aby HuffPost szybko przyniosła zyski.
Ktoś zaznajomiony z firmą mówi, że HuffPost przynosi teraz zysk.
Redaktor naczelny odchodzi
Przed zwolnieniami Mark Scoofs, redaktor naczelny BuzzFeed News, powiedział pracownikom, że dzisiaj opuszcza firmę. Samantha Henick, redaktor naczelna strategii BuzzFeed News, będzie tymczasowo prowadzić redakcję.
zastępca redaktora naczelnego Tom Namago i redaktor naczelny Ariel Kaminer, Rezygnacja. Namako jest Dołącza do cyfrowego procesu NBC News Jako nauczyciel wykonawczy.
Po publikacji informacji o przychodach za czwarty kwartał, kwartalne przychody Buzzfeed wzrosły o 18% rok do roku do 146 milionów USD. Zysk wzrósł do 41,6 miliona dolarów, o 29% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Całkowity roczny przychód wzrósł o 24% rok do roku do 398 milionów USD. Dochód netto wzrósł ponad dwukrotnie w zeszłym roku do 25,9 miliona dolarów.
Zobacz: Dlaczego w BuzzFeed jest tak duża zmienność po upublicznieniu przez SPAC
Ujawnienie: NBC i CNBC są oddziałami NBC Universal.