Texas Air Show: 2 zabytkowe samoloty wojskowe zderzają się w powietrzu w Dallas Oto najnowsze osiągnięcia



CNN

Dwa samoloty wojskowe II wojny światowej Rozbił się w powietrzu Podczas pokazu lotniczego w sobotę po południu na lotnisku Dallas Executive wszyscy na pokładzie zginęli.

Ponad 40 jednostek ratowniczo-gaśniczych zareagowało na scenę po tym, jak dwa zabytkowe samoloty — Boeing B-17 Flying Fortress i Bell B-63 Kingobra — spadły podczas pokazu lotniczego Wings Over Dallas.

Nagranie wideo z katastrofy, opisanej jako „łamiące serce” przez burmistrza Dallas, pokazuje samoloty rozpadające się w powietrzu po kolizji, a następnie rozbijające się o ziemię kilka sekund później i stające w płomieniach.

Oto najnowsze wydarzenia, gdy śledczy z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu przybywają na miejsce w niedzielę.

B-17 Flying Fortress, który normalnie miał załogę od 4 do 5, był jednym z samolotów, które rozbiły się podczas pokazów lotniczych na lotnisku Dallas Executive w sobotę, 12 listopada 2022 r.

Katastrofa wydarzyła się około 13:20 w sobotę, podała Federalna Administracja Lotnictwa. Według burmistrza Dallas Erica Johnsona w sobotę liczba ofiar śmiertelnych nie została jeszcze potwierdzona.

Alianci Piloci — związek zawodowy reprezentujący pilotów American Airlines — zidentyfikowali dwóch pilotów emerytów i byłych członków związku zawodowego wśród zabitych w katastrofie.

Byli członkowie Terry Barker i Len Rudd pracowali nad B-17 Flying Fortress podczas pokazu lotniczego. APA powiedział w mediach społecznościowych.

„Nasze serca są skierowane do ich rodzin, przyjaciół i współpracowników, byłych i obecnych”, powiedział związek. APA świadczy profesjonalne usługi doradcze w swojej siedzibie w Fort Worth po incydencie.

Śmierć Barkera, byłego członka rady miejskiej w Keller w Teksasie, została ogłoszona przez burmistrza Keller Armin Misani w poście na Facebooku w niedzielę rano.

„Keller ze smutkiem dowiaduje się, że mąż, ojciec, weteran wojskowy i były radny miasta Keller, Terry Barker, był wśród ofiar tragicznej katastrofy na Dallas Air Show” – napisał Misani.

„Terry Barker był kochany przez wielu. Był przyjacielem i często korzystałem z jego wskazówek. Nawet po przejściu na emeryturę w Radzie Miejskiej i lotach dla American Airlines, jego miłość do społeczności była niewątpliwa.

Na sobotniej konferencji prasowej Hank Coates, prezes i dyrektor generalny Air Force Memorial, organizacji zajmującej się konserwacją i konserwacją starych samolotów wojskowych, powiedział dziennikarzom, że B-17 „zazwyczaj ma załogę od czterech do pięciu osób. To był samolot”, podczas gdy P-63 był „myśliwcem z jednym pilotem”.

– Mogę ci powiedzieć, że to zwyczajna załoga – powiedział Coates. „Nie mogę ujawnić liczby osób w manifeście ani nazwisk w manifeście, dopóki nie zostanie on wydany przez NTSB”.

Wrak dwóch samolotów, które rozbiły się podczas pokazu lotniczego.  B-17 jest jednym z zaledwie 45 zachowanych kompletnych egzemplarzy modelu wyprodukowanego przez Boeinga i innych producentów samolotów podczas II wojny światowej.

Siły Powietrzne zidentyfikowały oba samoloty jako stacjonujące w Houston.

„Obecnie nie mamy informacji na temat stanu załogi lotniczej, ponieważ ratownicy uczestniczą w katastrofie” – czytamy w oświadczeniu grupy, która współpracuje z lokalnymi władzami i FAA.

Chociaż stadion lotniska Dallas Executive Airport, autostrada 67 i pobliski pasaż handlowy były zaśmiecone gruzami po kolizji, żaden z widzów ani innych osób na stadionie nie został ranny.

B-17 był częścią pamiątkowej kolekcji Air Force, nazywanej „Poszukiwacze z Teksasu” i mieścił się w hangarze w Conroe w Teksasie, niedaleko Houston.

Jest to jeden z zaledwie 45 zachowanych kompletnych egzemplarzy tego modelu, z których tylko dziewięć jest zdatnych do lotu.

P-63 był jeszcze rzadszy. Wiadomo, że przetrwało około 14 egzemplarzy, w tym cztery należące do samolotów w Stanach Zjednoczonych. Pamięci Sił Powietrznych.

Wyprodukowano ponad 12 000 B-17 Boeing, Douglas Aircraft i Lockheed straciły prawie 5000 podczas wojny w latach 1936-1945, a większość pozostałych została zezłomowana na początku lat sześćdziesiątych. Około 3300 samolotów P-63 zostało wyprodukowanych przez Bell Aircraft w latach 1943-1945 i były używane głównie przez sowieckie siły powietrzne podczas II wojny światowej.

Kadr z filmu lotniczego pokazuje kłęby dymu po katastrofie.

FAA prowadziło dochodzenie w sprawie katastrofy w sobotę na pokazie lotniczym, ale zostało ono przekazane NTSB po przybyciu na miejsce zdarzenia, powiedział Coates.

W sobotę wieczorem NTSB poinformowało, że wysyła zespół do zbadania kolizji. Agencja podała, że ​​zespół techników regularnie wysyłanych do miejsc katastrofy ma przybyć w niedzielę.

Według Coatesa, ludzie, którzy latają samolotem na pokazach lotniczych CAF, są wolontariuszami i przechodzą rygorystyczny proces szkoleniowy. Wielu z nich to piloci linii lotniczych, emerytowani piloci linii lotniczych lub emerytowani piloci wojskowi.

„Nie wszystkie manewry, przez które przechodzili (samolot), były dynamiczne” – zauważył Coates. „Nazywamy je bombowcami na paradzie”.

„Nie chodzi o samolot. Nie jest – powiedział Coates. „Mogę powiedzieć, że samoloty to świetne samoloty, są bezpieczne. Są bardzo dobrze utrzymane. Piloci są bardzo dobrze wyszkoleni. Więc trudno mi o tym mówić, ponieważ znam tych wszystkich ludzi, oni są rodzina, są dobrymi przyjaciółmi.

Burmistrz Johnson powiedział w tweecie po katastrofie„Jak wielu z was już widziało, podczas pokazu lotniczego w naszym mieście wydarzyła się dziś straszna tragedia. Wiele szczegółów jest obecnie nieznanych lub niepotwierdzonych.

„Filmy łamią serce. Proszę, zmów modlitwę za dusze, które wstąpiły dzisiaj, by bawić i edukować nasze rodziny” – powiedział Johnson w osobnym tweecie.

Impreza Wings Over Dallas, która miała potrwać do niedzieli, została odwołana, jak informuje strona internetowa organizatora.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *