Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, rozpoczyna dostawy ciężkiej ciężarówki firmy Semi w Gigafactory w Sparks w stanie Nevada.
Tesla Inc.
Tesli Dyrektor generalny Elon Musk odebrał w czwartek dostawę pierwszych kilku produkowanych półciężarówek firmy w fabryce firmy w Sparks w stanie Nevada, z Danem Priestleyem, starszym kierownikiem ds. inżynierii półciężarówek, na scenie.
Od CNBC zgłoszone wcześniejTesla rozpoczęła w tym roku produkcję półproduktów poza Reno w miejscu, w którym produkuje przede wszystkim ogniwa akumulatorowe, jednostki napędowe i akumulatory zasilające jej samochody. Musk i Tesla nie powiedzieli, ile półfabrykatów dostarczyli w czwartek.
Tesla po raz pierwszy zaprezentowała projekt Semi w grudniu 2017 r. Produkcja została opóźniona z powodu pandemii covid i problemów z zaopatrzeniem w ogniwa.
Podczas imprezy rozpoczynającej dostawę Musk krótko nawiązał do chaosu ostatnich pięciu lat i zażartował: „Przepraszam za opóźnienie”.
Następnie podziękował i przekazał mikrofon delegatom PepsiCo Fried LayJest to pierwszy klient Tesli, który odbiera i obsługuje produkcyjne półciężarówki.
Kluczową różnicą między ofertą Tesli klasy 8 a innymi ciężkimi ciężarówkami jest umiejscowienie kierownicy i siedzenia kierowcy. Zamiast używać lewej strony (lub prawej strony w Europie), Tesla zaprojektował Semi z ekranami dotykowymi po obu stronach kierowcy z kierownicą pośrodku kabiny.
Podczas gdy Tesla Semi była w fazie rozwoju, na rynek wprowadzono inne w pełni elektryczne ciężarówki o dużej ładowności.
Volvo– Posiadane ciężarówki Renault i Daimlera Tesla już wyprodukowała i dostarczyła klientom elektryczne ciężarówki o dużej ładowności Potknąłem się też Nikola – którego założyciel został wydalony i kryminalista W ostatnich miesiącach Fraud – rozpoczął produkcję elektrycznego wózka akumulatorowego Marsz.
Ale Tesla ma kilka zaawansowanych technologicznie funkcji, w tym nowy, szybszy system ładowania i baterię, która ma większy zasięg niż konkurenci. System szybkiego ładowania prądem stałym dostarcza do 1 MW i wykorzystuje chłodziwo na bazie wody, aby zapewnić bezpieczne dostarczanie tej mocy. Tesla twierdzi, że Semi może przejechać 500 mil na jednym ładowaniu, gdy jest w pełni załadowany.
Nowa technologia szybkiego ładowania zostanie ostatecznie zainstalowana w stacjach ładowania Tesla Supercharger i wykorzystana do zasilania Cybertrucka, konsumenckiego pickupa, którego Tesla planuje użyć, ujawnił Musk. Firma planuje masową produkcję ciężkiego pickupa o ostrych krawędziach w swoim nowym zakładzie w Austin w Teksasie.
Powrót do formy
Wydarzenie Tesla Semi może przynieść ulgę fanom zaniepokojonym jego zaangażowaniem i skupieniem się na branży pojazdów elektrycznych.
Musk niedawno przyjął nowe obowiązki jako właściciel i dyrektor generalny giganta mediów społecznościowych Twitter, którego kupił w październiku za 44 miliardy dolarów w ramach wykupu lewarowanego. Sprzedał część swoich znaczących akcji Tesli, aby sfinansować transakcję. Odkąd przejął Twittera, dużo się w nim działo Konflikty I Kontrowersje W okolicach tego etapu.
Musk wrócił na farmę w czwartek, aby porozmawiać o pracy Tesli w zakresie ochrony środowiska i technologii pojazdów firmy.
Powiedział, że w Stanach Zjednoczonych jest 15 milionów samochodów osobowych i około 200 000 ciężarówek. „Wydaje się, że to niewielki procent”, powiedział, ale półciężarówki stanowią dużą część szkodliwych emisji z pojazdów ze względu na ich rozmiar, wagę i całodobową jazdę.
Emisje te mogą mieć niekorzystny wpływ na zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu magazynów, portów i innych dróg, na których odbywa się ruch ciężkich samochodów ciężarowych.
Według American Lung Association’s Transportation and Air Quality Research do 2020 r. pojazdy o średniej i dużej ładowności (takie jak samochody dostawcze, ciężarówki krótko- i długodystansowe) będą stanowić około 6% floty drogowej w Stanach Zjednoczonych. Pojazdy te wytwarzają najwięcej zanieczyszczeń, w tym 59% emisji tlenków azotu tworzących ozon i cząstki stałe oraz 26% emisji gazów cieplarnianych.
Musk powiedział, że nie tylko pomoże walczyć ze zmianami klimatycznymi, ale „jest cichszy, poprawia jakość powietrza i poprawia zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu autostrad”.
To samo można powiedzieć o innych ciężkich samochodach ciężarowych z napędem elektrycznym, które zastępują ciężarówki z silnikiem Diesla.
Musk i inni dyrektorzy nie rozmawiali o systemach wspomagania kierowcy Tesli, które są sprzedawane jako autopilot i możliwości w pełni autonomicznej jazdy, podczas częściowo rozproszonego wydarzenia. W 2017 roku, kiedy Musk debiutował w półfinale, mówił o przyszłości autonomicznej ciężarówki.
Nie rozmawiają o tym, ile ciężarówek planujemy wyprodukować w przyszłym roku i jak zdobyć więcej ogniw i surowców do ich produkcji.
Akcje w biznesie samochodowym Elona Muska zamknęły się na poziomie 194,70 USD przed wydarzeniem i nie uległy znaczącym zmianom w handlu po godzinach.
Widzieć Wydarzenie z pełną dostawą Tutaj.