Biden wzywa producentów samochodów i UAW do wypracowania porozumienia przed upływem terminu

Na miesiąc przed terminem, który może zamienić kontrowersyjne negocjacje umów samochodowych w strajki, prezydent Biden wezwał wielką trójkę firm motoryzacyjnych z Detroit i United Auto Workers do zawarcia umowy.

Biden powiedział w oświadczeniu, że producenci samochodów muszą „podjąć wszelkie możliwe kroki”, aby uniknąć zamykania fabryk i zachować miejsca pracy w istniejących społecznościach produkcyjnych. Powiedział, że muszą płacić pensje, które mogą utrzymać rodzinę i szanować prawo pracowników do organizowania się.

UAW zasugerował prezydentowi, aby był ostrożny przy stawianiu dużych żądań podwyżek płac, mówiąc, że przemysł samochodowy w USA musi „skutecznie konkurować w kraju i na świecie”.

Biden określił swoje oświadczenie jako szczególnie ważne w kontekście szerszego ponownego uruchomienia przemysłu w celu produkcji pojazdów elektrycznych.

„Klasa średnia zbudowała Amerykę, związki zbudowały klasę średnią” – powiedział. „Konieczność przejścia na czystą gospodarkę energetyczną powinna dać firmom samochodowym i związkowcom szansę na wygraną”.

Gdy rozmowy o kontraktach nabierają tempa, pracownicy samochodów zażądali 40-procentowej podwyżki płac

Interwencja Bidena ma miejsce, gdy nowe kierownictwo UAW prowadzi agresywną kampanię na rzecz lepszych płac i świadczeń, mając miesiąc do wygaśnięcia obecnego kontraktu 14 września. Związek zapowiedział strajk, jeśli negocjacje nie posuną się do tego czasu.

Sektor samochodowy, który stanowi około 3 procent produktu krajowego brutto, ma kluczowe znaczenie dla produkcji w USA. Według GlobalData, 150 000 członków UAW z branży motoryzacyjnej produkuje prawie połowę lekkich pojazdów produkowanych w Stanach Zjednoczonych.

Dzięki pozytywnym wskaźnikom, które pomagają ekonomistom i konsumentom spojrzeć na gospodarkę, zarząd chce uniknąć strajku, który mógłby sparaliżować większą część sektora produkcyjnego.

Oświadczenie Bidena pojawia się po tym, jak UAW podjął niezwykły krok i wstrzymał poparcie dla reelekcji prezydenta. Posunięcie to było rzadkim momentem antagonizmu między prezydentem a ruchem robotniczym, którzy od dawna postrzegali się jako sojusznicy.

„Chcę jasno powiedzieć, gdzie stoję, kiedy Wielka Trójka firm motoryzacyjnych i United Auto Workers spotkają się – na miesiąc przed wygaśnięciem ich kontraktu – aby wynegocjować nowy kontrakt. Wzywam wszystkie strony do współpracy w celu stworzenia uczciwego porozumienia, — powiedział Biden w poniedziałek.

Nowo wybrany prezydent UAW, Shawn Fine, zwiększył żądania związku po latach samozadowolenia i ustępstw ze strony kierownictwa związku. Producenci samochodów zasugerowali, że nie będą w stanie konkurować z Teslą i innymi zakładami pracy niezrzeszonymi w związkach zawodowych, jeśli związek zapewni to, czego żąda.

General Motors, Ford i UAW nie od razu skomentowały oświadczenie Bidena. Stellandis, firma macierzysta Chryslera, Jeepa, Dodge’a i innych marek, powiedziała, że ​​„dąży do zawarcia umowy, która zrównoważy obawy naszych 43 000 pracowników z naszą wizją przyszłości – taką, która lepiej przygotuje firmę do sprostania wyzwaniom Stanów Zjednoczonych”. rynku i zabezpieczyć przyszłość wszystkich naszych pracowników, ich rodzin i naszej firmy”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *