Akcje Warner Bros. Discovery spadają, gdy NBC przygotowuje ofertę nabycia praw do NBA

Akcje Warner Bros. Discovery (WBD) spadły we wtorek o ponad 9%. O tym poinformował w poniedziałek późnym wieczorem dziennik „Wall Street Journal”. Należąca do Comcast stacja NBC Universal (CMCSA) stara się o zawarcie umowy dotyczącej praw NBA, która mogłaby przenieść ligę z sieci Warner Bros.”.

Wtorkowy spadek był najwolniejszy od 24 lutego 2009 r.

Jak tam stwierdzono dziennik „Wall StreetStacja NBC jest bliska zawarcia umowy na kwotę 2,5 miliarda dolarów rocznie za emisję pakietu meczów NBA, co stanowi ponad dwukrotność kwoty rocznej opłaty wynoszącej 1,2 miliarda dolarów. Warner Bros. Discovery aktualnie oferuje

Pakiet obejmuje mecze play-off i sezon zasadniczy, które będą transmitowane w sieci NBC, a także flagową usługę przesyłania strumieniowego firmy Peacock.

Z raportu wynika, że ​​Warner Bros. Discovery nie było w stanie wynegocjować nowego porozumienia z ligą przed zakończeniem w zeszłym tygodniu wyłącznego okresu negocjacji. Obecna umowa franczyzowa NBA wygasa z końcem przyszłego sezonu.

„The Journal” donosi, że Disney (DIS), drugi główny partner telewizyjny NBA, zgodził się zwiększyć swoje roczne płatności z 1,5 miliarda dolarów do 2,6 miliarda dolarów w ramach przedłużenia kontraktu.

Podobnie jest z Amazonem (AMZN). potocznie za pakiet praw do transmisji strumieniowej za pośrednictwem usługi Prime Video.

Zainteresowanie prawami sportowymi wzrosło w ostatnich latach, ponieważ giganci technologiczni, tacy jak Amazon, Apple (AAPL) i YouTube (GOOG, GOOGL) od kilku lat mocno angażują się w transakcje dotyczące transmisji strumieniowej.

Napastnik Los Angeles Lakers LeBron James (23) wykonuje wsady w pierwszej połowie trzeciego meczu pierwszej rundy play-offów koszykówki NBA przeciwko Denver Nuggets, czwartek, 25 kwietnia 2024 r. w Los Angeles.  (AP Photo/Ashley Landis)

Napastnik Los Angeles Lakers LeBron James (23) wykonuje wsady w pierwszej połowie trzeciego meczu pierwszej rundy play-offów koszykówki NBA przeciwko Denver Nuggets, czwartek, 25 kwietnia 2024 r. w Los Angeles. (AP Photo/Ashley Landis) (powiązana prasa)

Amazon, który w listopadzie uruchomił swój pierwszy mecz NFL w Czarny piątek, zgodził się wydać 1 miliard dolarów Rocznie YouTube nakrzyczał na Google za 11-letnią umowę na NFL Friday Night Football zgłoszone 2,5 miliarda dolarów na nabycie praw do niedzielnego biletu na NFL.

Tymczasem Apple zdeklarowany 10-letni kontrakt o wartości 2,5 miliarda dolarów z Major League Soccer do końca 2022 roku.

Transakcje te, finansowane z głębokich kieszeni dużych firm technologicznych, zwiększyły ogólne wydatki na sport, podczas gdy tradycyjni giganci medialni nadal borykają się z gwałtownymi stratami w transmisji strumieniowej i gwałtownymi spadkami przychodów z reklam liniowych.

Warner Bros. Discovery ogłosiło niedawno nawiązanie współpracy w ramach spółki joint venture (JV) z ESPN i Fox w zakresie transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych. Łącznie Disney, WBD i Fox posiadają obecnie około 55% wszystkich praw do transmisji sportowych w USA.

Kanał Aleksandry Starszy reporter w Yahoo Finance. Śledź ją na X @alli_kanal, LinkedIn, i wyślij e-mail na adres [email protected].

Aby zapoznać się z najnowszymi raportami i analizami zysków, plotkami i oczekiwaniami dotyczącymi zysków oraz aktualnościami dotyczącymi zysków spółek, kliknij tutaj

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *