Icon of the Seas: Największy statek wycieczkowy świata wypływa z Miami

Tytuł Filmu,

Widok: Widok Icon of the Seas opuszczającego port w Miami

Największy na świecie statek wycieczkowy wypłynął z Miami na Florydzie w swój dziewiczy rejs, ale istnieją obawy dotyczące emisji metanu ze statku.

Icon of the Seas o długości 365 m (1197 stóp) ma 20 pokładów i może pomieścić maksymalnie 7600 pasażerów. Jest własnością Grupy Royal Caribbean.

Rejs to siedmiodniowy rejs po Karaibach z wyspami.

Ekolodzy ostrzegają, że statki napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG) mogą powodować wyciek szkodliwego metanu do powietrza.

Zbudowany w stoczni w Turku w Finlandii statek zarejestrowany na Bahamach ma siedem basenów i sześć zjeżdżalni wodnych.

Jego budowa kosztowała 2 miliardy dolarów (1,6 miliarda funtów) i obejmuje ponad 40 restauracji, barów i salonów.

Źródło obrazu, Dobre zdjęcia

Tytuł Zdjęcia,

Statek wycieczkowy ma siedem basenów, kilka barów i restauracji oraz rozrywkę na górnym pokładzie.

Chociaż LNG spala się czyściej niż tradycyjne paliwa żeglugowe, takie jak olej opałowy, istnieje ryzyko odgazowania, w wyniku którego metan przedostaje się do atmosfery.

Metan jest silniejszym gazem cieplarnianym niż dwutlenek węgla.

„To krok w złym kierunku” – stwierdziła agencja informacyjna Reuters Brian Comer, dyrektor programu morskiego Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT).

„Szacujemy, że wykorzystywanie LNG jako paliwa żeglugowego powoduje emisję o 120% więcej gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż morski olej napędowy” – powiedział.

Wcześniej w tym tygodniu, ICCT wydało oświadczenie Twierdzą, że emisja metanu ze statków napędzanych LNG przekracza obecne przepisy.

Źródło obrazu, Dobre zdjęcia

Tytuł Zdjęcia,

Rzeźba pływaka wisi nad patio zwanym „Central Park” na statku.

Metan, silny gaz cieplarniany, w atmosferze zatrzymuje 80 razy więcej ciepła niż dwutlenek węgla w ciągu 20 lat. Zmniejszenie tych emisji uważa się za kluczowe dla ograniczenia globalnego ocieplenia.

Royal Caribbean twierdzi, że Icon of the Seas jest o 24% bardziej energooszczędny niż wymaga tego międzynarodowy system morski dla nowoczesnych statków. Firma planuje wprowadzić statek o zerowej emisji netto do 2035 roku.

Według Cruise Lines International Association, organizacji branżowej, branża rejsów wycieczkowych jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów turystyki.

Stwierdzono, że do 2021 roku sektor żeglugi wniesie do światowej gospodarki 75 miliardów dolarów (59 miliardów funtów).

Źródło obrazu, Dobre zdjęcia

Tytuł Zdjęcia,

Kryty park wodny nosi nazwę „Wyspa Thrill”.

W czwartek kapitan Argentyny, zdobywca Pucharu Świata Lionel Messi, grający obecnie w Interze Miami, wziął udział w ceremonii nadania statkowi imienia.

Widziano go, jak umieszczał piłkę nożną na specjalnie skonstruowanym stojaku, aby wywołać tradycyjne „szczęście” w postaci rozbicia butelki szampana o dziób statku.

Szybkie fakty na temat ikony morza

  • Icon of the Seas to największy pod względem masy statek wycieczkowy na świecie 250 800 ton i długość prawie 365 metrów (1198 stóp). Jest pięć razy większy od Titanica
  • Statek zapłacił wysoką cenę Royal Caribbean International 1,65 miliarda euro (1,79 miliarda dolarów; 1,41 miliarda funtów) na budowę i zakup
  • Liczba biletów jest ograniczona 1723–2639 dolarów na osobę– podaje strona internetowa Royal Caribbean. Wycieczka w sezonie w okresie Bożego Narodzenia pozwoli Ci zaoszczędzić 5124 USD na osobę
  • Jego dziewiczy rejs zakończy się w St. Kitts i Nevis oraz w Charlotte Amalie na Wyspach Dziewiczych Stanów Zjednoczonych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *