KVUE rozpoczyna handel na NYSE

  • KenVue, firma spin-off firmy Johnson & Johnson zajmująca się zdrowiem konsumenckim, rozpoczęła obrót na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych pod nazwą „KVUE”.
  • Debiut Kenvue jest największym IPO w USA, odkąd producent pojazdów elektrycznych Rivian wszedł na giełdę w 2021 roku.
  • Nowa firma ustaliła swoją cenę IPO na 22 USD w środę wieczorem, w kierunku górnej granicy docelowego zakresu.

Kenvue Inc., firma Johnson & Johnson zajmująca się ochroną zdrowia konsumentów. Dyrektor generalny i Paul Ruh CFO Thibaut Mongon pozują razem podczas debiutu giełdowego firmy na nowojorskiej giełdzie (NYSE) 4 maja 2023 r. w Nowym Jorku, Stany Zjednoczone.

Brendana McDermidta | agencji Reutera

Kenvue, spółka spin-off firmy Johnson & Johnson zajmująca się zdrowiem konsumenckim, odnotowała wzrost o 16% w swoim debiucie na nowojorskiej giełdzie w czwartek, co oznacza największą ofertę publiczną w USA od ponad roku.

Nowa firma otworzyła się po cenie 25,53 USD za akcję, zbliżając się do górnej granicy docelowego przedziału, po początkowej cenie IPO na poziomie 22 USD w środę wieczorem.

Kenvue sprzedał 172,8 miliona akcji, które przyniosły około 3,8 miliarda dolarów i wyceniły firmę na około 41 miliardów dolarów.

W cenie otwarcia Kenvue miał wycenę prawie 48 miliardów dolarów.

Firma, która działa pod szyldem „KVUE”, jest właścicielem wielu powszechnie uznanych marek konsumenckich, takich jak Band-Aid, Tylenol, Listerine, Neutrogena, Aveeno i zasypka dla niemowląt J&J’s o tej samej nazwie.

„Miliony konsumentów na całym świecie obudziły się dziś rano z produktem Kenvue w swoim domu” — powiedział CEO Thibauta Mongona„Squawk on the Street” CNBC powiedział w czwartek rano przed debiutem giełdowym.

Mongone wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego J&J i globalnego szefa ds. zdrowia konsumentów. Siedzi na tablicy Kenvy’ego.

Kenvue Inc., firma Johnson & Johnson zajmująca się ochroną zdrowia konsumentów. Dyrektor generalny Thibaut Mongone uderza dzwonkiem, aby uczcić pierwszą ofertę publiczną na nowojorskiej giełdzie (NYSE) 4 maja 2023 r. w Nowym Jorku, USA.

Brendana McDermidta | agencji Reutera

IPO Kenvue oznacza największą restrukturyzację w 135-letniej historii J&J.

Firma J&J po raz pierwszy ogłosiła podział w listopadzie 2021 r., próbując usprawnić operacje i skupić się na szybko rozwijających się działach urządzeń medycznych i farmaceutycznych.

Ale J&J może generalnie kontrolować kierunek działalności Kenvue i to, nad czym głosują akcjonariusze: po pierwszej ofercie publicznej gigant zdrowotny będzie posiadał 1,7 miliarda akcji zwykłych Kenvue, co stanowi 90,9% udziałów. J&J zmniejszy swój pozostały udział w Kenvue jeszcze w tym roku.

Mongone powiedział CNBC, że J&J było „bardzo jasne” co do swojego zamiaru oddzielenia się od Kenvue w 2023 roku.

Kenvue spodziewa się wypłacać kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości około 20 centów na akcję, począwszy od trzeciego kwartału kończącego się 1 października.

Mongone nazwał to „atrakcyjną polityką dywidend, sposobem na odtworzenie większej wartości dla akcjonariuszy”.

Tymczasem zorientowany na konsumenta Kenvue już przynosi zyski. Kenview odnotował sprzedaż w wysokości 14,95 mld USD i dochód netto w wysokości 1,46 mld USD w 2022 r. na podstawie pro forma. Wstępny podgląd Zgłoszenie zostało złożone w zeszłym tygodniu w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

„Robimy to z pozycji siły. Kenvue to zdrowy biznes” – powiedział Mongon CNBC.

W pierwszym kwartale zakończonym 2 kwietnia firma Kenvue odnotowała sprzedaż w wysokości 3,85 miliarda dolarów i dochód netto w wysokości 330 milionów dolarów. Wyniki te są wstępne.

Kenvue przewiduje roczny wzrost sprzedaży o 3% do 4% na całym świecie do 2025 roku.

IPO nadal pozostawia firmę J&J odpowiedzialną za tysiące zarzutów, że jej talkowy puder dla niemowląt i inne produkty z talkiem powodują raka. Produkty te wchodzą w zakres działalności firmy zajmującej się zdrowiem konsumentów, obecnie Kenvue, ale zgodnie z nią, spinoff przejmie jedynie zobowiązania związane z talkiem powstałe poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą. Zgłoszenie IPO Od stycznia.

Zapytany o obowiązki, Mongone powiedział, że Kenview „skupia się na tym, co robimy najlepiej: obsłudze naszych klientów i naszego portfolio za pomocą naszych konkretnych marek”.

Wprowadzenie budzi nadzieje, że przytłumiony amerykański rynek pierwszych ofert publicznych może później się odbudować upadł Ostatni rok.

IPO Kenvue przyniosło najwięcej ze wszystkich dotychczasowych ofert w tym roku, z zaledwie 40 IPO zebranymi łącznie w 2023 r., zgodnie z raportem Renaissance Capital. 2,4 miliarda dolarów.

Spinoff jest największym IPO od czasu, gdy producent pojazdów elektrycznych Rivian wszedł na giełdę w listopadzie 2021 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *