Piastre, który stracił okrążenie i zajął siódme miejsce, co spadło na trzecie miejsce, przyznał, że był zszokowany widokiem Verstappena, który nagle zrobił olbrzymie postępy w Q2, zanim spadł w Q3.
„Trochę tak. Jego okrążenie w Q2 było dla wszystkich sprawdzianem rzeczywistości” – powiedział Australijczyk. „Może zrobić to ponownie w Q3.
„Z jakiegoś powodu różnica wydawała się nieco większa podczas tej sesji i najwyraźniej nadal są siłą do pokonania.
Oscar Piastri, McLaren MCL38
Foto: Zak Mauger / Filmy o sportach motorowych
„W tamtym czasie Max wydawał się być o krok przed wszystkimi innymi. Ale powiedziałbym, że między nami, Mercedesem i Ferrari, sytuacja wydaje się bardzo zacięta”.
Hamilton, który zakwalifikował się na piątym miejscu, powiedział, że różnica między Verstappenem a Red Bullem na szybkich zakrętach jest „szalona”, ale nie był całkowicie zaskoczony ich zdolnością do zwiększania tempa w kwalifikacjach.
„W porównaniu do Maxa, przy dużej prędkości, byliśmy tak daleko w tyle, to niesamowite, jak szybko oni są przy dużej prędkości” – powiedział.
„Myślę, że osiągnęli prędkość 12-13 km/h, to dużo. Nie powiedziałbym, że jestem zaskoczony. W 1. treningu i na treningach zawsze wydajemy się szybcy, a potem wszyscy jechali szybko, a my nie. Tak to działa. „
Zapytany, skąd wzięło się jego tempo, Verstappen powiedział, że czuje więź z samochodem w sposób, jakiego nie czuł podczas ostatnich wyścigów.
„Oczywiście to było krótkie okrążenie, a różnica była bardzo duża. Ale z drugiej strony czułem się bardzo dobrze w samochodzie i panowała tam równowaga” – wyjaśnił.
„Możesz więc naprawdę naciskać i atakować zakręty, co moim zdaniem stworzyło przewagę. Poczułem się tak w samochodzie.
„W ostatnich kilku wyścigach zawsze byłem bardzo blisko przodu i tyłu, więc z pewnością było to bardzo pozytywne dla zespołu”.