Tesla nie uwzględnia szacunków dostaw kwartalnych; Zapasy spadają

Pojazdy Tesli są dostępne w sprzedaży w zakładzie Tesli we Fremont w Kalifornii

Pojazdy Tesli trafią do sprzedaży 23 maja 2023 r. w zakładzie Tesli we Fremont w Kalifornii, USA. REUTERS/Carlos Barria/Zdjęcie pliku Zdobądź prawa licencyjne

2 października (Reuters) – Tesla (TSLA.O) w poniedziałek nie podała szacunków rynkowych dotyczących dostaw w trzecim kwartale, ponieważ planowane modernizacje w jej fabrykach wymusiły przestoje w produkcji, co spowodowało spadek jej akcji o 2,4% na początku handlu.

Producent pojazdów elektrycznych dostarczył 435 059 pojazdów w ciągu trzech miesięcy kończących się 30 września, co oznacza spadek o prawie 7% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale podał, że jego cel, jakim jest dostarczenie 1,8 miliona pojazdów w tym roku, pozostaje niezmieniony.

Ankieta LSEG przeprowadzona wśród ośmiu analityków oszacowała dostawy na 459 949 pojazdów, przy czym najniższa liczba to 442 000, a najwyższa 511 405.

Jak podaje Canalys Research w swoim raporcie, rynek pojazdów elektrycznych w USA odnotował spowolnienie, choć widać oznaki wzrostu.

„Chociaż do 2023 r. Tesla będzie dominującą siłą na amerykańskim rynku pojazdów elektrycznych, popyt na szerszą gamę opcji pojazdów elektrycznych rośnie, aby zaspokoić rosnące zainteresowanie konsumentów pojazdami elektrycznymi” – powiedział Ashwin Amberkar, analityk w Instytucie Badań Rynku.

Najcenniejszy producent samochodów na świecie wyprodukował w trzecim kwartale 430 488 pojazdów, w porównaniu z 479 700 w drugim kwartale i 365 923 rok temu.

Grafika Reutera

Niektórzy analitycy uważają, że ulepszenia fabryki mogą wywołać odbicie dostaw w czwartym kwartale, umożliwiając Tesli odświeżenie oferty o modele, które będą lepiej konkurować z ofertami amerykańskich rywali, takich jak Ford i BYD w Chinach.

Zaktualizowany Model 3 ma wyższą cenę, a jego dostawy do Chin i Europy mają rozpocząć się w czwartym kwartale, a premiera Cybertrucka spodziewana jest również jeszcze w tym roku.

W trzecim kwartale Tesla obniżyła ceny swojego premium Modelu S i Modelu X o 14–21% na kluczowych rynkach w Chinach i USA.

Podniosła rabaty na swój flagowy Model 3 i Model Y aż do 5000 dolarów w USA, jednocześnie obniżając ceny Modelu Y i oferując inne oferty w Chinach.

Spółka opublikuje wyniki za trzeci kwartał 18 października.

Aditya Soni i Akash Sriram donoszą w Bangalore; Redakcja: Arun Koyur i Anil de Silva

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *