Wtorkowe dane dotyczące sprzedaży sygnalizują „odbicie” Tesli po katastrofalnym pierwszym kwartale, powiedział analityk Wedbush Securities, Dan Ives.
„Po sześciu miesiącach Mojo powraca do historii Tesli” – powiedział.
zostać złapanym
Historie do opowiedzenia
Konsensus był taki, że Tesla nie przekroczy szacunków analityków z Wall Street, co sprawi, że sprzedaż w drugim kwartale będzie „niespodzianką nawet dla najbardziej byczych inwestorów”. Obserwatorzy spółek rozważają skutki wyższych stóp procentowych i słabych nastrojów konsumentów w stosunku do pojazdów elektrycznych.
Tesla stoi w obliczu miękkiego rynku pojazdów elektrycznych. Sprzedaż pojazdów elektrycznych wciąż rośnie szybciej niż pojazdów benzynowych, ale Tesla i inni producenci samochodów musieli w zeszłym roku oferować rabaty i zachęty, aby przyciągnąć szerszy rynek poza użytkownikami pojazdów elektrycznych.
Na początku tego roku Tesla odnotowała tylko jeden kwartał rocznych spadków sprzedaży w 2020 r., w szczytowym okresie blokad spowodowanych pandemią. We wtorkowym raporcie po raz pierwszy firma odnotowała roczny spadek sprzedaży w kolejnych kwartałach, ale firma wspomniała o tej tendencji już wcześniej – podczas styczniowej rozmowy telefonicznej o wynikach finansowych, kiedy dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że Tesla inwestuje w następną generację pojazdu, którego budowę firma rozpocznie w 2025 r., stwierdził, że w tym roku nastąpi „szczególnie niska dynamika wzrostu”.
W kwietniu firma podała, że dostarczyła 387 000 pojazdów, co oznacza wzrost o ponad 20 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem i spadek o 8,5 procent rok do roku. W tym samym miesiącu Tesla odnotowała 9-procentowy spadek rocznych przychodów w pierwszym kwartale.
Producenci samochodów konkurujący z Teslą na rynku pojazdów elektrycznych odnotowali dobre kwartalne wyniki sprzedaży.
General Motors podał we wtorek, że sprzedał w tym kwartale 696 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 0,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, co oznacza najlepszą kwartalną sprzedaż firmy od ponad trzech lat. Dostawy pojazdów elektrycznych GM wzrosły o 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych i hybrydowych również przyczyniła się do sukcesu Toyoty. W drugim kwartale firma sprzedała ponad 247 000 pojazdów zelektryfikowanych, co stanowi 40 procent wszystkich dostaw w tym okresie i stanowi wzrost o 63 procent rok do roku. We wszystkich kategoriach pojazdów Toyota sprzedała w tym kwartale 622 000 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 9 procent rok do roku.