Wyniki Boeinga spadły po burzliwym kwartale związanym z kryzysem 737 Max

Boeing ( BA ) ogłosił w środę zyski, które po burzliwym pierwszym kwartale przekroczyły oczekiwania Wall Street.

Boeing odnotował w pierwszym kwartale podstawową (lub skorygowaną) stratę w wysokości 1,13 dolara na akcję przy przychodach w wysokości 1,72 dolara szacowanych na 16,57 miliarda dolarów.

Producent samolotów odnotował ujemne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 3,36 miliarda dolarów w porównaniu ze stratą w wysokości 318 milionów dolarów w zeszłym roku oraz ujemne przepływy pieniężne w wysokości 3,92 miliarda dolarów w porównaniu ze stratą w wysokości 787 milionów dolarów w zeszłym roku. Boeing stwierdził, że wyniki odzwierciedlają niższy poziom dostaw komercyjnych i nie zawierają zaktualizowanych planów produkcyjnych.

„Nasze wyniki za pierwszy kwartał odzwierciedlają natychmiastowe kroki, jakie podjęliśmy, aby zmniejszyć produkcję 737 w celu poprawy jakości” – powiedział w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun. „Poświęcymy czas niezbędny na wzmocnienie naszych systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem, a ta praca zapewni nam silną i zrównoważoną przyszłość”.

Po publikacji akcje Boeinga wzrosły o ponad 3% w notowaniach przed otwarciem sesji.

Na początku 2024 r. Boeing doznał eksplozji wysokiej klasy zatyczek do drzwi. Doprowadziło to do uziemienia floty samolotów 737 Max 9, przeglądu procesów produkcji i bezpieczeństwa B737 u producenta samolotów oraz ograniczenia ogólnej produkcji samolotów. Doprowadziło to do pojawienia się nowego sygnalisty dokumentującego problemy z produktem 787 Dreamliner i ostatecznego odejścia dyrektora generalnego Dave’a Calhouna. Akcje Boeinga osiągnęły w tym kwartale drugi najgorszy wynik na indeksie S&P 500 (^GSPC).

Boeing w swoim oświadczeniu odmówił przedstawienia wytycznych na rok 2024.

Boeing ogłosił to na początku tego miesiąca na podstawie dostaw w pierwszym kwartale Łącznie dostarczono 83 loty, w tym 67 737 odrzutowców, trzy 767 i 13 787 szerokokadłubowych Dreamlinerów. Łączna liczba 83 lotów to spadek o 47% w porównaniu z rokiem ubiegłym Boeing dostarczył 130 samolotów113 737 i 11 787 Dreamlinerów to dwa największe komponenty.

Dostawy Boeinga zostały spowolnione z powodu nadmiernej kontroli procesów montażu samolotów w zakładach w Waszyngtonie i Południowej Karolinie, co doprowadziło do wyższych kosztów. Wpływ na dostawy i produkcję samolotów Boeinga może również mieć ogromny wpływ na przepływy pieniężne i rezerwy Boeinga.

Od lewej: inżynier jakości Boeinga Sam Salepour;  Ed Pearson, dyrektor wykonawczy Fundacji Bezpieczeństwa Lotniczego i były inżynier Boeinga;  Joe Jacobson, inżynier lotniczy i doradca techniczny Fundacji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz były inżynier FAA;  oraz dr Shawn Bruchnicki, adiunkt w dziedzinie praktyki zawodowej w zakresie inżynierii systemów zintegrowanych na Uniwersytecie Stanowym Ohio, przed złożeniem zeznań przed podkomisją Senatu ds. bezpieczeństwa wewnętrznego i spraw rządowych badającą zepsutą kulturę bezpieczeństwa Boeinga.  17 kwietnia 2024 r. w Waszyngtonie.  (AP Photo/Kevin Wolff)Od lewej: inżynier jakości Boeinga Sam Salepour;  Ed Pearson, dyrektor wykonawczy Fundacji Bezpieczeństwa Lotniczego i były inżynier Boeinga;  Joe Jacobson, inżynier lotniczy i doradca techniczny Fundacji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz były inżynier FAA;  oraz dr Shawn Bruchnicki, adiunkt w dziedzinie praktyki zawodowej w zakresie inżynierii systemów zintegrowanych na Uniwersytecie Stanowym Ohio, przed złożeniem zeznań przed podkomisją Senatu ds. bezpieczeństwa wewnętrznego i spraw rządowych badającą zepsutą kulturę bezpieczeństwa Boeinga.  17 kwietnia 2024 r. w Waszyngtonie.  (AP Photo/Kevin Wolff)

Inżynier jakości Boeinga Sam Salepour oraz inni eksperci w dziedzinie lotnictwa, inżynierii i technologii składają przysięgę przed złożeniem zeznań podczas przesłuchania w Senacie dotyczącego kultury bezpieczeństwa Boeinga, które odbędzie się 17 kwietnia 2024 r. w Waszyngtonie. (AP Photo/Kevin Wolff) (powiązana prasa)

W zeszłym tygodniu Boeing był tematem dwóch odrębnych przesłuchań w Senacie. Jeden z nich badał praktyki Boeinga w zakresie bezpieczeństwa i otrzymał roszczenia dotyczące 787 Dreamliner od inżyniera Boeinga, który stał się sygnalistą, nazwiskiem Sam Salepour. Niezależnie od tego inna komisja Senatu przeprowadziła przesłuchanie, w którym wezwała Departament Sprawiedliwości do głębszego dochodzenia w celu ustalenia, czy Boeing naruszył zasady. Umowa o odroczeniu ścigania.

Ponadto partnerzy linii lotniczych, tacy jak United (UAL) i Delta (DAL), poszukiwali nowych samolotów u innych producentów samolotów, takich jak Airbus (AIR.PA), który skorzystał na niedawnych kłopotach Boeinga.

Niemniej jednak Boeing nadal otrzymał w pierwszym kwartale 131 zamówień, pozostawiając portfel zamówień na poziomie 5591 samolotów o wartości około 44 miliardów dolarów. Pomimo wszystkich problemów Boeinga, on i Airbus nadal oferują wyłącznie szerokokadłubowe odrzutowce biznesowe.

Podobnie działalność obronna Boeinga jest również bardzo ważna dla wielu rządów, zwłaszcza Stanów Zjednoczonych. Oprócz myśliwców, helikopterów wojskowych i tankowców Boeing produkuje szereg dronów do użytku lotniczego i morskiego.

Press Subramanian jest reporterem Yahoo Finance. Możesz go śledzić Świergot I dalej Instagrama.

Aby zapoznać się z najnowszymi raportami i analizami zysków, plotkami i oczekiwaniami dotyczącymi zysków oraz aktualnościami dotyczącymi zysków spółek, kliknij tutaj

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *