Japan Airlines twierdzą, że załoga lotnicza „uzgodniła i powtórzyła” pozwolenie na lądowanie przed katastrofą

Jak podała linia lotnicza, załoga lotnicza JAL „zaakceptowała” pozwolenie na lądowanie.

„System powiadamiania samolotu działał nieprawidłowo podczas startu” – podała linia lotnicza w komunikacie prasowym.

367 pasażerów i 12 członków załogi zostało ewakuowanych po zderzeniu samolotu z samolotem Japońskiej Straży Przybrzeżnej podczas lądowania na lotnisku Haneda w Tokio. Na pokładzie Airbusa A350 znajdowało się ośmioro dzieci.

Linia lotnicza opisała chwile przed lądowaniem i w jego trakcie, twierdząc, że wszystkim trzem członkom załogi w kokpicie udało się wylądować.

Japońska straż przybrzeżna nie wyraziła zgody kontroli ruchu lotniczego, aby samolot wleciał na pas startowy przed kolizją, poinformował japoński nadawca NHK, powołując się na transkrypcje opublikowane w środę przez ministerstwo transportu kraju.

Jak podała linia lotnicza, wszyscy pasażerowie na pokładzie samolotu Japan Airlines zostali ewakuowani trzema wyjściami awaryjnymi. Jak podała linia lotnicza, pasażerowie „pomyślnie przeprowadzili ewakuację awaryjną”, gdy samolot się zapalił.

Co najmniej 14 pasażerów zasięgnęło porady lekarskiej. Jedna osoba doznała siniaków, a 13 osób zwróciło się o pomoc „z powodu dyskomfortu fizycznego” – podała linia lotnicza.

Lot JAL516 wystartował punktualnie z lotniska New Chitose w Sapporo w Japonii we wtorek około 15:50. Japan Airlines stwierdziły, że „nie napotkały żadnych problemów ani nieprawidłowości” podczas startu ani podczas lotu. Wylądowałem późno o 17:47

„Według rozmów z zespołem operacyjnym potwierdzili oni, że kontrola ruchu lotniczego udzieliła im wielokrotnie zgody na lądowanie, a następnie przystąpili do procedur podejścia i lądowania” – stwierdził w oświadczeniu Japan Airlines.

Według japońskich urzędników samolot uderzył w samolot Japońskiej Straży Przybrzeżnej, zabijając pięciu z sześciu członków załogi. Na nagraniu z miejsca zdarzenia widać, że duży samolot stanął w płomieniach, gdy kołował po pasie startowym.

Linie lotnicze podały, że Airbus został uznany za stratę całkowitą po tym, jak zapalił się na pasie startowym.

Samolot zarejestrowany jako JA13XJ został dostarczony Japan Airlines 10 listopada 2021 r., jak poinformował Airbus we wtorkowym oświadczeniu. Samolot napędzany był silnikami Rolls Royce Trent XWB.

Francuski producent samolotów poinformował, że wysyła do Japonii „zespół ekspertów”, aby pomóc francuskim i japońskim śledczym w badaniu katastrofy.

Do tej historii przyczynili się Will Gretzky i Clara McMichael z ABC News.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *