Nowy dyrektor generalny Starbucks, Laxman Narasimhan, przejmie stanowisko Howarda Schultza

Starbucks W czwartek wyznaczył Laxmana Narasimhana na swojego następnego dyrektora generalnego.

Narasimhan ostatnio pełnił funkcję dyrektora generalnego firmy Reckitt zajmującej się zdrowiem i zdrowiem, która jest właścicielem marek takich jak Lysol, Durex i Mucinex. Ogłosił swoją rezygnację na początku czwartku. Dołączy do Starbucks w październiku, dowie się o firmie i jej planie reinwencji, a w kwietniu przejdzie na najwyższe stanowisko.

Do tego czasu Howard Schultz będzie pełnił funkcję tymczasowego dyrektora generalnego sieci kawowej, z której wyrósł na światowego giganta. Narasimhan zastąpi Schultza w zarządzie Starbucks.

Schultz jest u steru od kwietnia, kiedy jego starannie wybrany następca, Kevin Johnson, przeszedł na emeryturę. Po pięciu latach pracy. Schultz powrócił do firmy jako tymczasowy dyrektor generalny, otrzymując zaledwie 1 dolara pensji. Tymczasem Schultz i zespół Starbucks polują na długoterminowego następcę, aby jesienią ogłosić nowego dyrektora generalnego. (Łańcuch kawy przyniósł we wtorek latte z dyni i inne jesienne pozycje z menu.)

Schultz powiedział wcześniej, że chce na nowo zdefiniować doświadczenia pracowników, klientów i sklepów, aby wyjaśnić, jak zmienił się świat od czasu pandemii. Firma organizuje dzień inwestora w Seattle 13 września, podczas którego ma ujawnić więcej szczegółów na temat śmiałych zmian, które planuje wprowadzić.

Starbucks powiedział Komunikat prasowy Schultz pozostanie „ściśle zaangażowany” w projekt i będzie działał jako doradca Narasimhana.

Narasimhan pracował wcześniej PepsiCo, pełniąc między innymi funkcję globalnego dyrektora handlowego. Przed podjęciem pracy w firmie zajmującej się żywnością i napojami był starszym partnerem w McKinsey.

Jako CEO musi stawić czoła wielu wyzwaniom. Na swoim własnym rynku Starbucks staje w obliczu nacisku związkowego, a ponad 200 sklepów w USA głosuje za organizacją w ramach Workers United. Bitwa zaowocowała negatywnymi nagłówkami i prawnymi bitwami. Inflacja nie wpłynęła jeszcze na sprzedaż, ale podniosła ceny w menu. Chiny, drugi co do wielkości rynek, walczą o wyjście z pandemii, hamowane przez krajową politykę zerowej covid.

„Jego głębokie doświadczenie w kierowaniu strategicznymi zmianami w globalnych firmach skierowanych do konsumentów sprawia, że ​​jest idealnym wyborem, aby przyspieszyć rozwój Starbucks i wykorzystać stojące przed nami możliwości” – powiedziała w oświadczeniu przewodnicząca zarządu Starbucks Melody Hobson.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *