Późne nocne programy zgasły podczas pierwszej jesieni strajku scenarzystów

We wtorek, kilka godzin po tym, jak związek reprezentujący tysiące scenarzystów telewizyjnych i filmowych ogłosił, że rozpoczną strajk, setki członków zajęły cały blok miejski na środkowym Manhattanie.

Pisarze zgromadzeni przed wydarzeniem NBCUniversal na Piątej Alei skandowali „Brak umowy, brak treści” i „Ołówki w dół !!!” Nieśli transparenty z hasłami m.in i „Ostrzeżenie o spoilerach: wygramy”.

„Te firmy totalnie niszczą naszą branżę” – powiedział Tony Kushner, uznany dramaturg i scenarzysta takich filmów jak „Lincoln” i „The Fablemans”, o hollywoodzkich studiach z linii pikiet.

To był głośny pokaz solidarności, który odbił się echem wzdłuż linii pikiet przed głównymi studiami w Los Angeles. Ale natychmiastowe skutki strajku – który zrujnował 15 lat pokoju pracy w przemyśle rozrywkowym i zamkną większość hollywoodzkich linii produkcyjnych – były najbardziej odczuwalne w świecie nocnej telewizji, która natychmiast zgasła.

We wtorek po południu NBC wydało oświadczenie, że nadchodzący „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” powróci od kwietnia. „Late Night with Seth Meyers” odwołał program, który miał zawierać wywiad z aktorką Rachel Weisz, zamiast tego powtórzył go z lutego.

Nowe odcinki nocnych programów prowadzonych przez Stephena Colberta i Jimmy’ego Kimmela również zostały zawieszone. „Saturday Night Live” odwołał nowy odcinek zaplanowany na ten weekend z Petem Davidsonem jako gospodarzem. NBC powiedział, że program nie zakończy 48. sezonu serialu finałem, mówiąc, że „powtórki będą wykonywane do odwołania”.

To, jak długo wieczorne talk-show będzie poza anteną, jest kwestią otwartą. Podczas ostatniego strajku w 2007 roku późne seriale stopniowo powracały po dwóch miesiącach, nawet gdy ich scenarzyści rozpoczęli strajk. (Strajk trwał 100 dni).

Nocny gospodarz ABC, Mr. Kimmel, który płacił swoim pracownikom z własnej kieszeni podczas tego strajku, powiedział, że musi wrócić po latach wyczerpania. Oszczędności jego życia.

David Letterman, który ma swój nocny program CBS za pośrednictwem swojej firmy produkcyjnej Worldwide Pants, podpisał kontrakt z Writers Guild of America, który pozwolił jego scenarzystom wrócić do programu.

Inni gospodarze – których programy są własnością domów mediowych – nie mieli takiego szczęścia. Pan. Gospodarze, tacy jak Kimmel i Conan O’Brien, wrócili bez swoich scenarzystów, a Camille próbowała zorganizować swoje programy bez ich standardowych monologów. Pan. O’Brien musiała uciekać się do sztuczek zabijających czas, takich jak kręcenie obrączką na biurku. Ustawia timer dla funkcji.

Jay Leno, gospodarz „The Tonight Show”, rozgniewał urzędników WGA, pisząc własne dowcipy monologowe. „Żyd, chrześcijanin i muzułmanin wchodzą do baru” – powiedział pan. Leno powiedział podczas swojego otwierającego monologu, który trwał prawie 10 minut. „Żyd mówi do muzułmanina: „Słuchaj, nie wiem, co oni mówią, bo jest strajk pisarzy”.

Osoba, która ze względu na delikatność sytuacji wypowiedziała się pod warunkiem zachowania anonimowości, w ostatnich tygodniach brała udział w rozmowach zespołowych koordynujących reakcję na wypadek strajku.

W przeciwieństwie do tak zwanego nocnego feudu od lat 90., gospodarze podjęli wspólny wysiłek, aby pokazać, że są przyjaźni, jeśli nadal rywalizują. Kiedy James Corden wypisał się z „The Late Late Show” w zeszłym tygodniu, było Nagrany odcinek W którym p. Kolbert, Mr. Panie Fallonie Kimmel i p. Obecni byli również Meyers.

Gospodarz programu NBC o godzinie 12:30, Mr. Meyers zwrócił uwagę na zniszczenia po ostatnim strajku w dywizji w zeszły weekend.

„To nie dotyczy tylko pisarzy” – powiedział Mr. — powiedział Meyers Wideo tylko w internecie. „Dotyczy to wszystkich niesamowitych pracowników, którzy nie piszą na tych programach”.

Powiedział, że jest dumnym członkiem WGA i jest głęboko przekonany, że to, o co proszą pisarze, „nie jest nierozsądne”.

„Jeśli nie zobaczysz mnie tutaj w przyszłym tygodniu, wiedz, że nie jest to coś lekkiego i będę miał złamane serce, widząc cię” – powiedział.

Strajk musiałby trwać znacznie dłużej, zanim widzowie mogliby zobaczyć wyniki scenariuszy programów telewizyjnych i filmów, ponieważ proces ich produkcji mógł trwać miesiące, a nawet dłużej niż rok. Ale nagłe zaprzestanie produkcji tak wielu produktów jest ciosem dla branży, którą już wstrząsnęła pandemia i duże zmiany technologiczne w ostatnich latach.

Największym problemem pisarzy są zarobki. Powiedzieli, że chociaż produkcja telewizyjna gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniej dekady, ich wynagrodzenie uległo stagnacji. Związki reprezentujące pisarzy, wschodnie i zachodnie gałęzie Writers Guild of America, powiedziały: „Zachowanie firm stworzyło gospodarkę na zlecenie w ramach uzwiązkowionej siły roboczej, a ich niezachwiana postawa w tych negocjacjach zdradza zobowiązanie do dalszej dewaluacji zawodu pisarza ”.

Liderzy WGA nazwali ten moment „egzystencjalnym”, argumentując, że „stawką w tych negocjacjach jest samo przetrwanie pisarstwa jako zawodu”.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych, który negocjuje w imieniu hollywoodzkich firm, powiedział w oświadczeniu na krótko przed ogłoszeniem strajku, że jego oferta obejmuje „hojny wzrost wynagrodzeń scenarzystów”.

Główne punkty sporne to propozycje związkowe, które wymagałyby od firm produkcji programów telewizyjnych z określoną liczbą scenarzystów przez określony czas, „czy tego chcą, czy nie”, według studiów.

„Filozoficznie i praktycznie jesteśmy daleko” – powiedział Chris Keyser, przewodniczący zespołu negocjacyjnego WGA w wywiadzie we wtorek.

W ciągu ostatniej dekady, okresu często określanego jako Peak TV, liczba programów telewizyjnych nadawanych w Stanach Zjednoczonych gwałtownie wzrosła. Pisarze twierdzą, że ich zarobki uległy stagnacji.

W erze telewizji sieciowej scenarzysta mógł dostać pracę w serialu z ponad 20 odcinkami w sezonie, zapewniając sobie stałe życie przez cały rok. Jednak w erze transmisji strumieniowej zamówienia na odcinki spadły do ​​8 lub 12, a średnia tygodniowa płaca na scenarzystę-producenta nieznacznie spadła, według WGA.

„Uniemożliwiają młodym pisarzom zarabianie na życie” – mówi dramaturg i scenarzysta Mr. — powiedział Kushner. „Nasze płace spadły od ostatniego strajku”.

Twórcy chcą również dostosować formułę opłat rezydualnych podnoszonych przez streaming. Wiele lat temu scenarzyści mogli otrzymywać płatności rezydualne za każdym razem, gdy program był licencjonowany – czy to w ramach konsorcjum, czy poprzez sprzedaż płyt DVD. Ale globalne usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix i Amazon, ograniczają te ramiona dystrybucyjne i zamiast tego płacą za statyczne pozostałości.

Na razie twórcza energia pisarzy zostanie poświęcona ich szyldom pikietowym. Poza wydarzeniem NBCUniversal scenarzysta trzymał tabliczkę z napisem: „Płać swoim scenarzystom, albo zepsujemy„ Sukcesję ”.

Brooksa Barnesa Dostarczony raport.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *