CHICAGO, 13 kwietnia (Reuters) – Delta Air Lines (DAL.N) prognozuje w czwartek wyższy niż oczekiwano zysk w bieżącym kwartale, powołując się na „rekordowe” rezerwacje na letnie podróże, mimo że przewoźnik nie uwzględnił szacunków zysku za pierwszy kwartał. Wysokie koszty paliwa i robocizny.
Akcje przewoźnika wzrosły o około 4% na początku, ale spadły o 3% w porannym handlu, ponieważ inwestorzy przeanalizowali wskazówki dotyczące ryzyka dla popytu związanego z rosnącymi kosztami. Konkurenci American Airlines i United Airlines spadły o około 1%.
Dyrektor generalny Delta, Ed Bastian, powiedział Reuterowi w wywiadzie, że wahania cen paliw i zła pogoda zaszkodziły wynikom firmy w pierwszym kwartale.
Linie American Airlines (AAL.O) prognozują w środę, że zysk w pierwszym kwartale będzie niższy od oczekiwań rynku, dołączając do rywala United Airlines (UAL.O), powołując się na sukces wyższych kosztów.
Amerykańscy przewoźnicy próbowali zwiększyć popyt na podróże, podnosząc ceny biletów, aby zrekompensować rosnące koszty pracy i paliwa. Inwestorzy obawiają się jednak, że jakikolwiek spadek kosztów podróży zaszkodzi zyskom linii lotniczych.
Jednak Bastian pozostaje optymistą co do popytu konsumpcyjnego, pomimo rosnącego ryzyka recesji. Po tym, jak przychody z kabin premium rosły szybciej niż z kabin głównych w pierwszym kwartale, linia lotnicza faktycznie podwaja swoje najbardziej dochodowe podróże premium.
„Konsumenci chętnie podróżują” – powiedział Bastian, dodając, że popyt na podróże międzynarodowe był szczególnie duży tego lata, a podróżni rezerwują wycieczki z wyprzedzeniem.
„Struktura drugiego kwartału wygląda solidnie, z kluczowymi korytarzami międzynarodowymi napędzającymi wzrost przychodów jednostkowych i dalszymi solidnymi wynikami karty przewoźnika (Delta) pod wspólną marką” – powiedział Stephen Trent, analityk Citi.
Popyt na podróże w Stanach Zjednoczonych jest obecnie silny, ale rosnące stopy procentowe, utrzymująca się wysoka inflacja, rosnąca utrata miejsc pracy i zawirowania w sektorze bankowym kładą się cieniem na wydatki konsumentów.
Bastian bagatelizował te obawy. Powiedział, że Delta miała 10. najlepszy dzień sprzedaży w swojej historii w zeszłym miesiącu i była w stanie zachować swoją siłę cenową pomimo zwiększania pojemności.
Jednak zyski firmy w kwartale styczeń-marzec były niższe od szacunków Wall Street.
W kwartale czerwcowym Delta spodziewa się wzrostu przychodów o 15% do 17% w porównaniu z rokiem poprzednim przy 17% wzroście mocy produkcyjnych.
„Zwiększamy dystrybucję na tym poziomie i nie obserwujemy spadku ogólnych przychodów” – powiedział Bastian. „To niespotykane w naszej branży”.
Delta spodziewa się skorygowanego zysku w drugim kwartale w wysokości od 2,00 do 2,25 USD na akcję, przy marży operacyjnej na poziomie 14% do 16%. Dla porównania analitycy szacowali zysk na akcję na poziomie 1,66 USD.
Oczekuje się, że koszty pozapaliwowe wzrosną w tym kwartale o 1% do 3% rok do roku. Delta Piloci zatwierdzili w zeszłym miesiącu nową umowę, która obejmuje ponad 7 miliardów dolarów podwyżek płac i świadczeń w ciągu czterech lat i powszechnie oczekuje się, że będzie punktem odniesienia dla negocjacji kontraktowych konkurencyjnych przewoźników.
Delta podtrzymała całoroczną prognozę zysków, w porównaniu ze średnią oceną analityków na poziomie 30 centów na akcję.
Zgłoszone przez Rajesha Kumara Singha; Montaż autorstwa Jamiego Freeda i Shinjini Ganguly
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.