Sprzedaż majątku Disneya popchnie branżę medialną do przodu

  • Nawet jeśli cena transakcji nie złamie banku, inwestorzy mogą kibicować decyzji Disneya o rozważeniu sprzedaży części swoich dotychczasowych biznesów medialnych.
  • zbycie dotychczasowych przedsiębiorstw o ​​profilu wzrostu niższym niż cena zakupu aktywów jest symbolicznie ważniejsze dla Disneya i jego akcjonariuszy.
  • Disney przeprowadził wstępne rozmowy z Nextstar w sprawie sprzedaży ABC i swoich lokalnych oddziałów, chociaż żadna umowa nie została potwierdzona.

Bob Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company i Myszka Miki przyglądają się przed uderzeniem w dzwon otwierający giełdę nowojorską (NYSE) 27 listopada 2017 r. w Nowym Jorku.

Dobre zdjęcia

Zwykle, gdy osoba lub firma coś sprzedaje, główną motywacją jest odzyskanie jak największej ilości pieniędzy.

Nacisk Disneya na sprzedaż mniejszościowych udziałów w ABC i jej spółkach stowarzyszonych, liniowych sieciach kablowych i ESPN nie przewiduje, co przyniesie sprzedaż tych aktywów. Chodzi o to, aby powiedzieć inwestorom, że czas przestać myśleć o Disneyu jak o starych mediach.

Kapitalizacja rynkowa Disneya wynosi około 156 miliardów dolarów. Firma jest zadłużona na około 45 miliardów dolarów. Sprzedaż aktywów pomogłaby firmie z branży rozrywkowej zmniejszyć wskaźnik dźwigni, jednocześnie przygotowując się na dalsze straty z działalności związanej ze streamingiem.

Jednak nie był to główny powód, dla którego dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, powiedział w lipcu CNBC, że rozważa sprzedaż aktywów medialnych – czemu od dawna się sprzeciwiał. Zamiast tego sprzedaż ABC i liniowych sieci kablowych będzie sygnałem dla społeczności inwestorów: Era tradycyjnej telewizji dobiegła końca. Disney jest gotowy na kolejny rozdział.

„Disney ma obecnie dobry i zły bank” – powiedział w wywiadzie dla CNBC analityk Wells Fargo, Steven Cahal. „Streaming to jego przyszłość. To jego najmocniejszy atut obok parków. Linearny biznes to coś, co Disney wyraźnie zasygnalizował. Nie muszą go chronić. Jeśli uda im się to przesunąć w dół. , biznes o ujemnym wzroście jest zarejestrowany a dla świetnego, logicznego operatora uważamy, że to dobre dla akcji.” Uważamy, że tak.”

Nexstar przeprowadził wstępne rozmowy z Disneyem w sprawie zakupu ABC oraz należących do niej i zarządzanych przez nią spółek zależnych Bloomberg. zgłoszono w czwartek. Według osoby zaznajomionej ze sprawą potentat medialny Byron Allen złożył wstępną ofertę w wysokości 10 miliardów dolarów dla ABC i jej oddziałów, a także sieci kablowych FX i National Geographic.

Disney wydał w czwartek oświadczenie, w którym stwierdził: „Jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszej działalności linearnej i w tej chwili The Walt Disney Company nie podjął żadnej decyzji dotyczącej zbycia ABC ani jakiejkolwiek innej nieruchomości ani żadnych powiązanych oświadczeń. Wynik jest bezpodstawne.”

Wartość sieci nadawczych i kablowych znacznie spadła od lat 90. i początku XXI wieku, ponieważ w ostatnich latach miliony Amerykanów zrezygnowały z telewizji kablowej.

Udziały Kahala w ABC i ośmiu sieciach stowarzyszonych Disneya są warte około 4,5 miliarda dolarów. To znacznie odbiegające od kwoty 19 miliardów dolarów, które Disney zapłacił Capital Cities/ABC w 1995 r. – dzięki tej umowie Igar dołączył do firmy.

ESPN ma wycenę na około 30 miliardów dolarów, mówi analityk KeyBanc Capital Markets Brandon Nispel, „i postrzegamy to jako topniejącą górę lodową” – stwierdził we wrześniowej notatce dla klientów. Analityk Lightshed Rich Greenfield wycenia ESPN na blisko 20 miliardów dolarów.

Disney chce zachować większościowe udziały w ESPN, Iger powiedział CNBC. Obecnie jest właścicielem 80% działalności w zakresie mediów sportowych, a Hearst posiada pozostałe 20%.

Naukowcy około 10 lat temu Doceniany na ESPN-ie Około 50 miliardów dolarów.

Centrum Sportowe w siedzibie ESPN.

„Washington Post” | „Washington Post” | Dobre zdjęcia

Najciekawszą decyzją Disneya może być decyzja, co zrobić z siecią ABC. Firma mogłaby z łatwością sprzedać osiem swoich spółek zależnych, które posiada i którymi zarządza, zlokalizowanych na rynkach takich jak Chicago, Nowy Jork i Los Angeles – bez zmiany kursu branży medialnej.

Jednak porzucenie sieci ABC to odważne oświadczenie Disneya, że ​​nie widzi przyszłości w świecie dystrybucji treści w telewizji kablowej.

Sprzedaż ABC byłaby bardziej zagmatwana, biorąc pod uwagę komentarze Igera podczas ostatniej telekonferencji CNBC i ostatniej konferencji o wynikach Disneya, że ​​spółka powinna pozostać w branży sportowej.

„Biznes związany z grami jest duży i stanowi dobrą propozycję wartości” – powiedział Iger w trzecim kwartale ubiegłego miesiąca Disneya. Telekonferencja dotycząca zarobków. „Wierzymy w siłę gier i ich wyjątkową zdolność do gromadzenia i angażowania odbiorców”.

Posiadanie dużej sieci nadawczej dla głównych lig sportowych ma wyraźną wartość, przynajmniej na kilka następnych lat. Kierownictwo NBC Universal ma nadzieję przekonać NBA, że prawa sieci NBC do transmitowania meczów NBA powinny zostać obniżone w ramach nowej umowy dotyczącej praw. Planują argumentować, że NBC jest usługą niekodowaną i może zwiększyć zasięg ligi. Nawet gdy świat przechodzi na transmisję strumieniową, miliony Amerykanów korzystają z anteny cyfrowej do oglądania telewizji.

Obecnie ESPN i ABC dzielą prawa do sportu. Sprzedaż ABC może zmienić dotychczasowe umowy z operatorami płatnej telewizji lub zmusić ligi do przepisania niektórych ograniczeń.

Odejście od sieci może również utrudnić ESPN zabezpieczanie przyszłych umów dotyczących praw sportowych. Bez własności ABC ligi mogłyby zdecydować się na sprzedaż praw innym firmom, co jeszcze bardziej osłabiłoby ESPN.

Jeśli Iger dotrzyma słowa, a Disney pozostanie w branży transmisji sportowych, spółka będzie musiała poważnie podejść do redukcji malejących aktywów, a dodatnie zyski pokażą inwestorom negatywne aspekty straty ABC.

„Oczywiście istnieje problem z odcięciem sieci liniowych od ESPN, ale nie sądzimy, że będziemy w stanie walczyć, jeśli ostatecznie dokonamy strategicznej reorientacji” – powiedział Iger w zeszłym miesiącu.

Jeśli Disney zawrze umowę sprzedaży ABC, a inwestorzy będą kibicować temu posunięciu, może to stać się katalizatorem dla innych dużych tradycyjnych spółek medialnych do sprzedaży swoich malejących aktywów. NBCUniversal, Paramount Global i Warner Bros. Oprócz flagowych usług przesyłania strumieniowego wszystkie Discovery oferują tradycyjne sieci nadawcze i kablowe.

Disney może być liderem w pchaniu branży do przodu.

„Postrzegamy to jako prawdziwy zwyżkowy znak dla Disneya”. – powiedział Kahal. „W Disneyu dużo się teraz dzieje, między ESPN a spółkami partnerskimi. Disney nagle poczuł się bardziej bogaty w katalizatory niż ostatnio”.

– Lillian Rizzo z CNBC przyczyniła się do powstania tego artykułu.

Ujawnienie: Comcast jest własnością NBCUniversal, spółki-matki CNBC.

ZOBACZ: Analityk Wells Fargo twierdzi, że Nexstar „bez wątpienia” może zarobić na przejęciu ABC

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *