Upadek I-95: urzędnicy transportu w Pensylwanii opracowują plany naprawy i odbudowy odcinka autostrady



CNN

Spod gruzów wydobyto ciało Autostrada międzystanowa 95 We wtorek władze zidentyfikowały kierowcę ciężarówki, która rozbiła się i zapaliła pod zawaloną autostradą w Filadelfii.

Kierowca ciężarówki, Nathan Moody, zmarł w wyniku urazu tępym narzędziem, wdychania i obrażeń termicznych głowy, powiedział CNN rzecznik filadelfijskiego departamentu zdrowia, James Caro.

Moody był 53-letnim ojcem trójki dzieci i zawodowym kierowcą ciężarówki, powiedział jego kuzyn Isaac Moody.

„Prowadzenie ciężarówki znaczyło dla niego wszystko, to było jego źródło utrzymania” – powiedział Isaac Moody w wywiadzie dla CNN w poniedziałek po południu.

Rodzina Moody’ego

Nathan Moody, kierowca ciężarówki, który brał udział w wypadku cysterny, został zidentyfikowany.

Cysterna przewoziła 8500 galonów benzyny, kiedy rozbiła się w niedzielę i zapaliła pod autostradą I-95, poinformowali urzędnicy. Część napowietrznego pasa autostrady w kierunku północnym zawaliła się na nim.

Około 6:30 ciężarówka przewróciła się na bok podczas próby pokonywania zakrętu, uderzyła w ścianę i zapaliła się, powiedział w poniedziałek sekretarz transportu Pensylwanii Mike Carroll.

Rodzina Moody’ego usłyszała o wypadku i natychmiast zaczęła do niego dzwonić, ale zaniepokoiła się, gdy ich telefony pozostały bez odpowiedzi, powiedział Isaac Moody.

Policjant stanowy przybył później w poniedziałek i powiedział, że mocno spalone ciało zostało wyciągnięte z wraku i zażądał dokumentacji dentystycznej, aby zidentyfikować mężczyznę, powiedział Isaac Moody.

Zniekształcony i zwęglony wrak ciężarówki został odholowany w poniedziałek, podczas gdy załogi z ciężkim sprzętem pracowały nad wrakiem. Według Carrolla rozbiórka ma zająć od czterech do pięciu dni.

Podczas gdy ekipy pracują przez całą dobę, aby wyburzyć rozpadający się odcinek I-95, urzędnicy ostrzegają, że naprawa uszkodzeń ważnej arterii wschodniego wybrzeża, która codziennie przewozi około 160 000 pojazdów przez Filadelfię, może zająć miesiące.

Carroll powiedział, że on i gubernator Josh Shapiro ogłosi plan przebudowy autostrady w środę.

Sekretarz transportu USA Pete Buttigieg odwiedził we wtorek miejsce katastrofy, mówiąc dziennikarzom, że jego agencja pomoże zapewnić lokalnym urzędnikom „wszelkie zasoby niezbędne” do usunięcia szkód.

Buttigieg opisał „ogromny wpływ” na ruch pasażerski i towarowy w okolicy.

Około 8% tych pojazdów to ciężarówki, które teraz muszą pokonywać dłuższe, droższe trasy, powiedział Buttigieg. „Wielkość amerykańskiego PKB przesuwa się w dół tej drogi każdego dnia” – powiedział.

Buttigieg powiedział, że jego dział współpracuje z Google i Waze, aby poprawić informacje o ruchu drogowym dla podróżnych.

Pożar spowodował, że ciężarówka spadła na północną stronę autostrady międzystanowej – poinformowały władze. Urzędnicy powiedzieli, że pasy w kierunku południowym również zostały naruszone i muszą zostać naprawione. Główny objazd to około 23 mil drogami stanowymi lub międzystanowymi, poinformowali lokalni urzędnicy transportu.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu rozpoczęła dochodzenie i powiedziała, że ​​w pierwszej kolejności skupi się na cysternie.

Mark Makela/Getty Images

W poniedziałek pracownicy zbadali i usunęli gruz z miejsca wypadku na autostradzie międzystanowej 95.

Urzędnicy powiedzieli, że firma, która jest właścicielem ciężarówki, jest w kontakcie z władzami i przestrzega policji stanowej. Policja stanowa nie zidentyfikowała agencji.

Buttigieg powiedział, że jego firma jest gotowa pomóc lokalnym urzędnikom w szybkim rozwiązaniu rozległych zakłóceń spowodowanych upadkiem. „Żeby było jasne, nie stanie się to szybko z dnia na dzień” – powiedział Buttigieg dziennikarzom podczas wydarzenia zorganizowanego w poniedziałek przez Radę Amerykańskich Instytucji Inżynieryjnych. „Mówimy o poważnych pracach strukturalnych”.

Gubernator wydał w poniedziałek oświadczenie o stanie klęski żywiołowej, które, jak powiedział, pozwoliłoby stanowi zanurzyć się w funduszach federalnych i ograniczyć biurokrację, aby przyspieszyć naprawy. The Deklaracja 7 milionów dolarów z funduszy rządowych jest natychmiast dostępnych na renowację – chociaż całkowity koszt ogromnego projektu jest niejasny.

Shapiro rozmawiał w poniedziałek z prezydentem Joe Bidenem, który „potwierdził zaangażowanie rządu federalnego w zapewnienie środków niezbędnych do bezpiecznej i wydajnej naprawy I-95”. – poinformowało biuro gubernatora.

Harmonogram prac rekonstrukcyjnych zostanie opublikowany po dokonaniu przeglądu przez inżynierów, powiedział Departament Transportu Stanu.

„Załogi będą pracować przez całą dobę, aby rozbiórka i odbudowa przebiegły szybko i sprawnie, a jezdnia zostanie ponownie otwarta tak szybko, jak to możliwe” – powiedział Departament Transportu Pensylwanii.

Zespół śledczych federalnych zaczął badać pożar cysterny i sposób, w jaki doprowadził on do zawalenia się autostrady, gdy maszyny usuwały fragmenty zawalonej autostrady, powiedziała w poniedziałek CNN przewodnicząca NTSB Jennifer Homandy.

Matt Slocum/AP

Sekretarz transportu Pete Buttigieg rozmawia we wtorek z przedstawicielami mediów na miejscu częściowego zawalenia się autostrady międzystanowej nr 95 w Filadelfii.

Cysterna przewoziła benzynę do dostawy na lokalną stację benzynową Wawa.

„Wchodzimy i zastanawiamy się, co stało się z cysterną” – powiedział Homandy. „Istnieje wiele różnych scenariuszy”.

Śledczy będą również musieli zbadać konstrukcję mostu, powiedział Homandy.

Policja stanowa Pensylwanii poinformowała w poniedziałek, że władze nie wszczęją śledztwa w sprawie zawalenia się.

Tuż przed wypadkiem Mark Fusetti jechał na południe autostradą I-95 w Filadelfii i zaczął filmować, kiedy zobaczył ciemny dym.

Nagranie z telefonu komórkowego Fusettiego pokazuje jego samochód i inne pojazdy jadące „Zapad” wzdłuż I-95 Dym jest po obu stronach autostrady.

„Zdałem sobie sprawę, co się stało, kiedy spojrzałem w lusterko wsteczne. Widzę 95 – wszystkie samochody się zatrzymały, a potem dowiedziałem się, że po chwili droga się zawaliła i tak naprawdę się działo” – powiedział w niedzielę Jimowi Acosta z CNN.

Wraz z dymem i ogniem pod autostradą doszło do „wybuchów spowodowanych przepływem niektórych rurociągów paliwowych lub gazowych, które mogły zostać naruszone w wyniku katastrofy” – powiedział Derek Pomer, szef batalionu straży pożarnej w Filadelfii.

Rozpadająca się droga jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg międzystanowych w mieście — ważną trasą na wschodnim wybrzeżu, która wspiera gospodarkę Pensylwanii.

Naprawa autostrady Prawdopodobnie miesiąceShapiro powiedział, że jego biuro szuka „alternatyw dla połączenia drogi poza objazdami”.

Billy Kyle/Reuters

Zawalony odcinek autostrady międzystanowej 95 widać na tym nieruchomym obrazie uzyskanym z wideo w mediach społecznościowych.

Oddziaływania mogą rozprzestrzenić się na cały stan i większy północny wschód. Buttigieg powiedział, że incydent „spowoduje znaczne zakłócenia w przepływie ludzi i towarów przez ten obszar”.

Nazwał to „brutalnym przypomnieniem znaczenia naszej infrastruktury” na spotkaniu American Council of Engineering Companies w poniedziałek.

Mieszkańcy zostali ostrzeżeni o opóźnieniach w wywozie śmieci i trasach autobusowych w okolicy. Wszystkie pasy I-95 są zamknięte między zjazdami Woodhaven i Aramingo, poinformowało miasto Filadelfia.

Osoby dojeżdżające do pracy były zmuszone znaleźć nowe sposoby dotarcia do pracy w poniedziałek rano, a wpływ na ruch wykraczał poza I-95.

„Nie zdajecie sobie sprawy, jak bardzo to paraliżuje miasto” – powiedziała mieszkanka Ruth Acker CNN partner WPVI.

„Muszę iść do pracy. Zatrzymałem się w Wawie – popełniłem błąd – 45-minutowy objazd, aby dostać się do Wawy” – powiedział WPVI pasażer Danny Rodriguez.

Urzędnicy w New Jersey, Delaware i Maryland pomogli zarządzać ruchem I-95 po zawaleniu się, powiedział Carroll w poniedziałek.

Zarząd Transportu Południowo-Wschodniej Pensylwanii dodał dodatkową przepustowość i usługi do innych tras tranzytowych i powiedział, że ocenia wszystkie opcje, aby pomóc podróżnym poruszać się po wykolejonej autostradzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *