Według badań nadmierna ilość snu może być oznaką demencji

Według badań opublikowanych w czwartek w sprawie Alzheimera i demencji, osoby starsze, które śpią raz dziennie lub dłużej niż godzinę dziennie, są o 40% bardziej narażeni na rozwój choroby Alzheimera niż ci, którzy nie śpią codziennie lub śpią krócej niż godzinę. : Dziennik Stowarzyszenia Alzheimera.

„Odkryliśmy, że korelacja między nadmierną sennością w ciągu dnia a demencją utrzymywała się nawet po dostosowaniu ilości i jakości snu w nocy” – powiedział współautor dr. Yu Leng, adiunkt psychiatrii na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco, powiedział w oświadczeniu.

Wyniki odzwierciedlają jeden z ustaleń Poprzednie badanie Lenga Spanie dwie godziny dziennie zwiększa ryzyko upośledzenia funkcji poznawczych w porównaniu do mniej niż 30 minut snu dziennie.

W nowym badaniu wykorzystano dane zebrane na przestrzeni 14 lat przez projekt Rush Memory and Aging, który objął 1400 osób w wieku od 74 do 88 lat (średnio 81 lat).

Dr Richard Isaacson, dyrektor Kliniki Zapobiegania Alzheimera w Centrum Zdrowia Mózgu w Schmidt College of Atlantic University na Florydzie, mówi, że uważa, iż opinia publiczna nie wie, że choroba Alzheimera jest chorobą mózgu. Medycyna.

„Nadmierny sen może być jednym z wielu oznak, że dana osoba może być na drodze do pogorszenia funkcji poznawczych i skłania lekarza prowadzącego do osobistej oceny” – powiedział Isaacson, który nie był zaangażowany w badanie.

Wzrosła potrzeba snu

Jakość i ilość snu spada wraz z wiekiem, często z powodu powikłań przewlekłych schorzeń, takich jak ból czy częste przerwy w łazience. Dlatego osoby starsze śpią częściej niż wtedy, gdy były młodsze.

Ale senność w ciągu dnia może być również sygnałem zmian w mózgu „niezależnych od snu w nocy” – powiedział Leng. Ona wspomniała Badania wstępne Sugeruje to rozwój gołębi, głównego objawu choroby Alzheimera, który może wpływać na neurony czujne w kluczowych obszarach mózgu, wpływając w ten sposób na sen.

Przez 14 dni każdego roku uczestnicy obecnego badania nosili tracker, który rejestruje dane o ich ruchach; Brak ruchu przez długi czas od 9:00 do 19:00 został opisany jako sen.

Chociaż ludzie mogą czytać lub oglądać telewizję, opracowaliśmy unikalny mechanizm definiowania snu i odróżniania go od jakiejkolwiek innej aktywności. Zmień – powiedział CNN Leng w e-mailu.

„Dalsze badania ze zweryfikowanymi urządzeniami do wykrywania snu i siedzącego trybu życia są gwarantowane” – powiedział Isaacson. „Ale jednocześnie siedzenie i brak ruchu przez dłuższy czas jest znanym czynnikiem ryzyka pogorszenia funkcji poznawczych i choroby Alzheimera.

„Bez względu na przyczynę, spanie w ciągu dnia lub spanie za dużo podnosi moją antenę, skupiając się na tym, czy dana osoba jest zagrożona chorobą Alzheimera lub pogorszeniem funkcji poznawczych” – powiedział.

Badanie wykazało, że w wieku 14 lat dzienna senność w ciągu dnia wzrastała średnio o 11 minut rocznie u dorosłych, u których nie wystąpiły zaburzenia funkcji poznawczych. Jednak diagnoza łagodnych zaburzeń poznawczych podwoiła całkowity czas snu do 24 minut dziennie. Osoby, u których zdiagnozowano chorobę Alzheimera prawie potroiły czas snu do średnio 68 minut dziennie.

Badania pokazują, że jeden drink dziennie może zmniejszyć twój mózg

„Gwałtowny wzrost” długości i częstotliwości snu na przestrzeni lat wydaje się być ważnym sygnałem, powiedział Leng.

„Myślę, że nie mamy wystarczających dowodów, aby wyciągnąć wnioski na temat związku przyczynowego, który spowodował starzenie się funkcji poznawczych, ale zbyt dużo snu w ciągu dnia może być sygnałem przyspieszonego starzenia się lub procesu starzenia poznawczego” – powiedział.

co robić?

Dorośli powinni ograniczyć sen w ciągu dnia do 15-20 minut przed godziną 15:00, aby uniknąć jego szkodliwego wpływu i osiągnąć jak najlepsze korzyści ze snu, powiedział Leng.

Badania pokazują, że spożywanie odpowiednich pokarmów pomaga żyć dłużej.  Oto jak zacząć

Ponadto opiekunowie osób starszych i osób z chorobą Alzheimera powinni zwracać większą uwagę na zachowania podczas snu w ciągu dnia i zwracać uwagę na oznaki nadmiernego lub nadmiernego snu – powiedział.

Znaczący wzrost zachowań związanych ze snem powinien zostać omówiony z lekarzem, powiedział Isaacson.

„Myślę, że nigdy nie jest za późno, aby ktoś zmienił zdrowy styl życia mózgu lub bardziej skupił się na zdrowiu mózgu” – powiedział Isaacson. „Priorytetowanie snu, skupianie się na jakości snu i rozmowa z lekarzem o śnie: to wszystko są ważne rzeczy”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.