Spółka ogłosiła także, że do 2024 roku zamierza odkupić akcje o wartości około 500 mln dolarów.
UPS zauważył, że wytyczne nie uwzględniają skutków niedawno ogłoszonej sprzedaży swojej działalności w zakresie transportu ciężarowego Coyote Logistics na rzecz RXO Logistics. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca roku, jak poinformował UPS we wcześniejszym komunikacie prasowym.
Firma podpisała niedawno umowę nabycia meksykańskiej firmy zajmującej się dostawami ekspresowymi Estafeta w związku z dalszym rozszerzaniem swojej obecności międzynarodowej.
Oto jak zrobił to spedycyjny gigant Kwartał zakończył się 30 czerwca W porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków LSEG:
- Zyski na akcjach: Skorygowane 1,79 centa i oczekiwane 1,99 dolara
- Przychód: Oczekiwano 21,8 miliarda dolarów i 22,18 miliarda dolarów
Zysk netto firmy za ten kwartał wyniósł 1,41 miliarda dolarów, czyli 1,65 centa na akcję, w porównaniu z 2,08 miliarda dolarów, czyli 2,42 dolara na akcję rok temu. Po uwzględnieniu wpływu rozstrzygnięcia „międzynarodowej kwestii regulacyjnej” UBS zaobserwował zysk w wysokości 1,79 dolara na akcję.
Firma odnotowała zysk operacyjny w wysokości 1,94 miliarda dolarów, w porównaniu z 2,78 miliarda dolarów rok wcześniej.
„Ten kwartał był dla naszej firmy znaczącym punktem zwrotnym, ponieważ po raz pierwszy od dziewięciu kwartałów powróciliśmy do wzrostu wolumenu przesyłek w USA” – powiedziała dyrektor generalna UPS Carol Dohm w komunikacie o wynikach firmy. „Zgodnie z oczekiwaniami nasz zysk operacyjny w pierwszej połowie 2024 r. był niższy niż w zeszłym roku. W przyszłości spodziewamy się powrotu do wzrostu zysku operacyjnego”.
Przychody również spadły do 21,82 miliarda dolarów, w porównaniu z 22,06 miliarda dolarów rok wcześniej, głównie z powodu spadków w krajowych i międzynarodowych oddziałach firmy.
Jej działalność w USA odnotowała spadek przychodów o 1,9%, co według firmy wynikało głównie ze zmian w asortymencie produktów. UPS podał, że przychody w segmencie międzynarodowym spadły o 1%, co oznacza spadek średniego dziennego wolumenu przesyłek o 2,9%.
Trzeci oddział firmy, Supply Chain Solutions, zwiększył swoje przychody o 2,6% rok do roku, przede wszystkim za sprawą rozwoju logistyki, w tym opieki zdrowotnej.
Raport pojawia się w obliczu, jak niektórzy nazywają, globalnego spowolnienia w transporcie towarowym spowodowanego słabym popytem na ładunki i niskimi cenami w branży spedycyjnej. Inwestorzy zwrócili się ku wynikom UPS, aby ocenić, czy popyt się poprawia.
UPS niedawno wydarł umowę na transport lotniczy z Pocztą Stanów Zjednoczonych konkurencyjnej firmie FedEx. UPS stanie się głównym dostawcą usług frachtu lotniczego dla USPS od 30 września, po wygaśnięciu obecnej umowy FedEx.
Chociaż szczegóły finansowe transakcji nie zostały wcześniej ujawnione, w kwietniowym komunikacie prasowym UPS określił nagrodę jako „znaczącą”. Według firmy wartość transakcji dla FedEx w roku finansowym 2023 będzie wynosić 1,75 miliarda dolarów.