„To wiele reprezentuje. To pierwsze globalne [all-electric vehicle] Zbudowany w Ameryce Północnej, zaprojektowany w Ameryce… dla świata” – powiedział dyrektor generalny Jeepa Antonio Filosa w wywiadzie dla CNBC po zaprezentowaniu pojazdu. „To kamień milowy w naszej historii”.
Filosa, która w grudniu zaczęła kierować Jeepem, stwierdziła, że marka jest w „fantastycznej formie”, ale znajduje się w trakcie „przejścia, jak wszystkie obecnie marki samochodów”, obejmującego elektryfikację.
Pomimo wolniejszego niż oczekiwano wdrażania pojazdów elektrycznych w USA, marka Filosa nie martwi się przyjęciem przez konsumentów, ponieważ jej dodatek do gamy Jeepa obejmuje tradycyjne SUV-y napędzane gazem, hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in oraz elektryczne pojazdy o „zwiększonym zasięgu”. pojazdów od przyszłego roku.
Koncepcja Jeepa Wagoneera S EV
Michaela Waylanda/CNBC
„Launch Edition” Wagoneera S będzie początkowo dostępna z 400-woltowym akumulatorem o mocy 100 kilowatogodzin, zdolnym do przejechania ponad 500 mil na jednym ładowaniu, mocą 600 koni mechanicznych i momentem obrotowym 617 funtów stóp od 0 -do-6. Przyspieszenie do 60 mil na godzinę wynosi 3,4 sekundy. Według firmy można go naładować od 20% do 80% w 23 minuty przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego.
Jeep ujawnił także koncepcję pojazdu elektrycznego Trailhawk w zakresie osiągów terenowych, która według Filosa „miejmy nadzieję, że wkrótce stanie się produktem”.
Filosa powiedział, że niedrogie modele Wagoneer S zostaną wprowadzone na rynek około sześć miesięcy po premierze.
Cena wywoławcza Wagoneera S EV wynosząca 71 995 dolarów mieści się pomiędzy wersjami Wagoneera napędzanymi benzyną, zaczynającymi się od około 63 000 dolarów i zaczynającymi się od około 92 000 dolarów, a bardziej luksusowym Grand Wagoneerem.
Filosa powiedziała, że Jeep zastąpi w przyszłym roku wycofanego z produkcji Cherokee nowym, nienazwanym, nowym SUV-em średniej wielkości.
2024 Jeep Wagoneer S EV
Jeep
Powiedział też, że do 2025 roku firma wprowadzi na rynek elektryczne, rozszerzone wersje tradycyjnych Wagoneerów i Grand Wagoneerów napędzanych gazem. Oczekuje się, że zadebiutuje technologia wykorzystująca silnik jako generator zasilany gazem oprócz akumulatorów pojazdów elektrycznych. przyjść Pickup Ram Ramcharger.
Wagoneer S to początek, jak powiedział w tym tygodniu dyrektor generalny Stellandis, Carlos Tavares, ofensywy producenta samochodów na pojazdy elektryczne w USA, obejmującej w tym roku od sześciu do ośmiu pojazdów elektrycznych.
„W USA otwiera się wiele możliwości i rozpoczynamy naszą ofensywę elektryfikacyjną” – powiedział Tavares w środę podczas konferencji inwestorskiej w Bernstein.
Jeśli chodzi o Jeepa, oczekuje się, że pod koniec tego roku po Wagoneerze S pojawi się inspirowany Wranglerem pojazd terenowy o nazwie Recon, a nowy pojazd elektryczny o wartości około 25 000 dolarów ma pojawić się „już wkrótce” – powiedział w środę Tavares, nie podając dalszych szczegółów.
Dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares organizuje konferencję prasową po spotkaniu ze związkami zawodowymi 31 marca 2022 r. w Turynie we Włoszech.
Massimo Pinca | Reutera
Przez lata Tavares otwarcie mówił o zmuszaniu firmy do produkcji pojazdów elektrycznych, które są o 40% droższe ze względu na wymogi regulacyjne, a nie zapotrzebowanie konsumentów. W środę opisał pojazdy elektryczne jako „działanie polegające na cięciu kosztów”, które ma zapewnić utrzymanie rentowności pojazdów.
Pojazdy elektryczne to zmiana dla Jeepa w USA, gdzie marka koncentruje się na hybrydowych pojazdach elektrycznych typu plug-in lub pojazdach PHEV, takich jak SUV-y Wrangler i Grand Cherokee. Pojazdy typu plug-in stanowiły w tym roku 17,5% sprzedaży Jeepa.
Jeep, obecnie pojazd PHEV nr 1 w USA, spodziewa się dalszego zwiększania sprzedaży tych pojazdów oprócz nadchodzących pojazdów elektrycznych, powiedział Filosa.
„Elektryfikacja jak dotąd sprawdza się u nas bardzo dobrze. Zasadniczo” – powiedział podczas uroczystości odsłonięcia – „stworzyliśmy branżę PHEV. Ta część rynku jest naszą własnością.
Koncepcja Jeepa Wagoneera S Trailhawk EV
Michaela Waylanda/CNBC
Całkowita sprzedaż PHEV firmy Stellantis w USA w ubiegłym roku wyniosła 143 000, co oznacza wzrost o 124% w porównaniu z rokiem 2022. Przodował Jeep, w tym 67 429 SUV-ów Jeep Wrangler i 45 684 Jeep Grand Cherokee „4xe”.
Jeep wykorzystuje plakietkę 4xe jako grę na reputacji marki w terenie w połączeniu z elektryfikacją, obejmującą pojazdy elektryczne i PHEV.
Według firmy Vaughan S to pierwszy „uniwersalny” pojazd elektryczny Jeepa. Pierwszy model EV marki Jeep, Avenger, kompaktowy SUV w cenach zaczynających się od około 35 000 euro, czyli około 37 800 dolarów, trafił do sprzedaży w Europie w ubiegłym roku.
Wyprodukowany w fabryce w Meksyku Wagoneer S oparty jest na większej platformie pojazdów elektrycznych firmy Stellantis. Osiem pojazdów 2024-2026 dla firmy.
2024 Jeep Wagoneer S EV „R-Wing”
Jeep
Chociaż nosi wspólną nazwę „Wagoneer” z obecnym modelem Jeepa napędzanym gazem, pięcioosobowy, dwurzędowy pojazd elektryczny niewiele ma wspólnego z tradycyjnym trzyrzędowym silnikiem spalinowym, poza niektórymi stylami Jeepa.
Najbardziej zauważalną różnicą na zewnątrz jest nowoczesna interpretacja kultowego siedmioszczelinowego grilla marki, do którego pojazd elektryczny tak naprawdę nie potrzebuje chłodzenia. Jest wcięty, a szczeliny są solidne i połączone w porównaniu z siedmioma oddzielnymi szczelinami.
„Wynaleźliśmy na nowo tradycyjny grill z siedmioma szczelinami” – powiedział Ralph Gilles, prezes Stellandis Design. „Jestem z tego bardzo dumny”.
Wagoneer S ma również duży „R-Wing”, otwarty spojler z tyłu SUV-a. Gilles powiedział, że celem nie jest wyprodukowanie „żelki” takiej jak wiele pojazdów elektrycznych o dobrej aerodynamiki sprzedawanych obecnie w USA.
Według firmy Wagoneer S jest mniej pudełkowaty niż model benzynowy, dzięki czemu jest najbardziej aerodynamicznym Jeepem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez tę markę.
Szef projektu Stellantis, Ralph Gilles, podczas odsłonięcia Jeepa Wagoneera S EV 30 maja 2024 r. w Nowym Jorku.
Michaela Waylanda/CNBC
Gilles powiedział, że nazwa Wagoneer odzwierciedla raczej luksus pojazdu niż wyjątkowy design.
Wewnątrz pojazdu znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz centralny i 45-calowe ekrany wykonane z metalu, sztucznej skóry i innych standardowych materiałów.
Gilles, od dawna znany projektant samochodów firmy, powiedział, że we wnętrzu pojazdu zakazano stosowania drewna. Zewnętrzna część SUV-a nie posiada elementów chromowanych. Decyzje te podjęto po sugestiach młodszych projektantów, którzy starali się uczynić pojazd bardziej zrównoważonym i atrakcyjnym dla młodszych nabywców.
„Jeśli jest to pojazd ekologiczny, musimy ponownie przemyśleć, co znajduje się w środku” – powiedział Gilles. „Wszędzie panował duży nacisk na zrównoważone materiały”.