Przyszły Cybertruck Tesli to bardziej SUV niż pickup; Widziałem markę aktualizacji

Logo pojazdu elektrycznego Tesli przed salonem w Trogenbos w Belgii, 25 listopada 2023 r. REUTERS/Yves Herman/zdjęcie pliku Zdobądź prawa licencyjne

SAN FRANCISCO, 1 grudnia (Reuters) – Pickup Tesli (TSLA.O) Cybertruck jest droższy niż oczekiwano, niecodzienny na zewnątrz, prowadzi się i w środku przypomina SUV Model X, powiedział współzałożyciel Reddit Alexis Ohanian. Wśród pierwszych kilkunastu klientów, którzy odbiorą pojazd w czwartek.

„To początek epickiej podróży” – powiedział Ohanian, transmitując na żywo swoją pierwszą przejażdżkę Cybertruckiem na platformie mediów społecznościowych X. „Wstępne wrażenie tego pojazdu – gładki, jak mój Model X. Jest duży. Ale nie przytłaczający”.

Cybertruck, z dwuletnim opóźnieniem w stosunku do harmonogramu, wkracza na rynek popularnych pickupów, aby konkurować z takimi pojazdami jak Ford (FN) F150 Lightning, R1T Rivian Automotive (RIVN.O) i Hummer EV firmy General Motors (GM.N).

Cybertruck kosztuje od 60 990 dolarów i jest o 50% droższy niż przewidywał dyrektor generalny Elon Musk w 2019 roku.

Jednak dla wielu, takich jak Christian Cook, dyrektor ds. usług finansowych z Teksasu, który zarezerwował Cybertrucka po obietnicy Muska dotyczącej taniego pickupa, który będzie mógł podróżować daleko na jednym ładowaniu, czwartkowa publikacja była rozczarowaniem.

„Następuje duży spadek ceny i asortymentu ciężarówek” – powiedział Reutersowi Cook, który jeździ Modelem 3 i podjął pewne decyzje finansowe w oparciu o swoje plany zakupu Cybertrucka. „Mój szacunek do Muska ogromnie ucierpiał. Moja lojalność wobec Tesli ogromnie ucierpiała”.

Analityk CFRA Garrett Nelson powiedział, że wysoka cena może skłonić klientów do anulowania rezerwacji i oczekuje, że Tesla dostosuje ceny w zależności od przyszłego popytu.

Mimo to Cybertruck, zainspirowany błyszczącą, kuloodporną stalą nierdzewną i łodzią podwodną, ​​w którą zamienił się samochód z filmu o Jamesie Bondzie, może wyrwać markę Tesli z gwałtownych obniżek cen, twierdzą analitycy. i eksperci od brandingu.

„Cyberdrug cieszy się dużym zainteresowaniem. Przywodzi na myśl Teslę” – powiedział Spencer Imel, partner w firmie Langston zajmującej się wywiadem konsumenckim, dodając, że „poprawi to postrzeganie Tesli jako wyjątkowej marki”.

„Nie widzimy jednak, aby pomogło to Tesli stać się marką masową i konkurować z markami takimi jak Ford, które zaspokajają potrzeby zwykłych nabywców samochodów” – stwierdził.

Rzeczywiście, cena elektrycznego pickupa i długi czas oczekiwania na znaczne finansowanie wzbudziły niepokój i spowodowały, że w piątek akcje Tesli spadły o około 2%.

Analitycy twierdzą, że cyberdrug niewiele zrobi dla finansów Tesli w przyszłym roku. Bernstein przewiduje 250 dostaw w tym roku i 75 000 w przyszłym, co jego zdaniem może być ambitne.

Musk powiedział, że do 2025 roku Tesla osiągnie poziom produkcji około 250 000 Cybertrucków rocznie.

Firma wielokrotnie ostrzegała, że ​​stoi przed poważnymi wyzwaniami związanymi z poprawą produkcji i zapewnieniem dodatnich wolnych przepływów pieniężnych do połowy 2025 r., co może negatywnie wpłynąć na rentowność.

„Tesla ma problem z produktem – mianowicie starą ofertą, która nie jest wystarczająco dobrze dostosowana do rynku i brakiem nowych ofert na rynek masowy do końca 2025 roku” – dodali analitycy Bernstein.

Odświeżenie marki będzie ważne dla Tesli, szczególnie w czasie, gdy firma zmaga się ze zmniejszającym się popytem na pojazdy elektryczne i rosnącą konkurencją.

Pomimo obaw związanych z powszechną akceptacją i przystępnością cenową, początkowe szaleństwo wokół Cybertrucka będzie widoczne w przyszłości dla klientów takich jak Ohanian.

„Wiele kciuków w górę, czuję się bardzo popularny” – powiedział po przywitaniu się z innym kierowcą na czerwonym świetle w drodze na Florydę. „Zamierzam podrzucić córkę do szkoły i być najlepszym tatą, jakim mogę być. To jest ostateczny cel”.

Doniesienia Abirupa Roya i Hyunjoo Jina z San Francisco oraz Savi Mehty z Bangalore; Dodatkowe sprawozdania Samrity Arunachalam; Redakcja: Devika Syamnath i Maju Samuel

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Raporty dotyczące amerykańskich firm technologicznych, w tym kluczowych firm z branży półprzewodników. Jego prace pojawiają się najczęściej w działach technologicznych i biznesowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *