Ricciardo chce wyjaśnień w sprawie procedury VSC

Autor: | 28 października 2015

RicciardoPo nieudanym wyścigu w Austin, Daniel Ricciardo zaapelował o wyjaśnienie zasad funkcjonowania Wirtualnego Samochodu Bezpieczeństwa (VSC), po tym jak w wyniku nieścisłości w egzekwowaniu procedury został wyprzedzony przez Rosberga.

n

Zadaniem VSC jest „zneutralizowanie” wyścigu, poprzez wyznaczenie kierowcom maksymalnego czasu okrążenia. Jest to dobre rozwiązanie w przypadku zagrożeń bezpieczeństwa, które można szybko usunąć, jak leżące na nawierzchni części uszkodzonych bolidów itp.

n

VSC został wprowadzony po tragicznym w skutkach wypadku podczas Grand Prix Japonii w 2014, kiedy to Jules Bianchi wpadł w poślizg i wypadł z toru, uderzając w dźwig, który został wysłany do usunięcia rozbitego bolidu Adriana Sutila. Po dziewięciu miesiącach przebywania w śpiączce Bianchi przegrał walkę o życie.

n

Podczas wyścigu w Austin Ricciardo znajdował się na trzeciej pozycji, a Rosberg był tuż za nim. Kiedy procedura VSC dobiegła końca, kierowca Mercedesa w zdecydowany sposób wyprzedził Australijczyka.

n

– Podczas VSC odległości między nami powinny pozostać stałe, a Rosberg z początku był kilka sekund za mną, więc zdziwiłem się, kiedy nagle znalazł się tak blisko – tłumaczył Ricciardo. – Pomyślałem, że powinien się oddalić, a tymczasem on mnie wyprzedził, bo niby pojawiły się już zielone flagi.

n

Kierowca Red Bulla zasugerował, że procedura VSC podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych została przeprowadzona niepoprawnie.

n

– Zwykle dostajemy informację, że VSC dobiega końca i 10-sekundowe ostrzeżenie. Tym razem nie było żadnego ostrzeżenia – wyznał Ricciardo, który dotarł do mety na 10 pozycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *