Fot. Renault F1 Team


Zmiany w fabryce Renault

Autor: | 3 listopada 2019

Renault rozpoczęło restrukturyzację. Stajnia z Enstone potwierdziła zmiany w pionie aerodynamicznym. Ma to pomóc w polepszeniu wyników, który w tym roku są niezadowalające. 

Renault przechodzi przez trudny okres. Zespół z Enstone notuje kiepskie wyniki w Formule 1 i nie spełnia ustalonych przed sezonem założeń. Zamiast zacząć walczyć o zwycięstwa i miejsca w czołówce, Francuzi stawiają sobie za cel utrzymanie piątego miejsca w klasyfikacji generalnej. W związku z problemami, koncern postanowił dokonać roszad w szeregach swojej ekipy i przeprowadzić restrukturyzację, a także zrekrutować nowych pracowników.

Za zmiany w dziale aerodynamicznym odpowiada Marcin Budkowski, pełniący rolę dyrektora wykonawczego Renault. Polak otrzymał przywilej rekrutowania nowych pracowników i ma duży wpływ na działania w fabryce francuskiego producenta. Budkowski postanowił awansować Jamesa Rodgersa, dotychczas zajmującego się projektami aerodynamicznymi samochodów.

To jednak nie koniec zmian w zespole z Enstone. Podczas weekendu wyścigowego w Teksasie Renault poinformowało o zatrudnieniu Dirka de Beera. De Beer będzie odpowiadał za dział aerodynamiczny w fabryce francuskiej ekipy. Przed laty pracował w Ferrari i Williamsie, a w maju ubiegłego roku zakończył współpracę ze stajnią z Grove, bo ta uważała go za jednego z największych winnych nieudanej konstrukcji FW41.

Szeregi Renault wzmocni także Pat Fry, doświadczony inżynier, mający na swoim koncie pracę w Ferrari czy McLarenie. W informacji prasowej kierownictwo stajni z Enstone nie podało jednak, jaką konkretną rolę będzie pełnił w fabryce. Brytyjczyk w lipcu bieżącego roku rozwiązał umowę z teamem z Woking, który jeszcze wcześniej sprowadził Jamesa Key’a z Toro Rosso, a Fry został odsunięty od planów zbudowania samochodu na 2020 rok. Po zakończeniu współpracy z Brytyjczykami był łączony z zespołem Williamsa, który od początku obecnej kampanii nie posiada osoby zarządzającej pionem technicznym, jednak doniesienia te szybko ucichły, a Fry dołączył do zespołu z Enstone.

Decyzja o zrestrukturyzowaniu pionu aerodynamicznego i zatrudnieniu nowych pracowników w tym dziale sugeruje, że Renault nie zamierza opuszczać Formuły 1. Takie działania wskazują, że stajnia z Enstone zrozumiała własne problemy w sekcji aerodynamiki i nadal wiąże duże nadzieje z pozostaniem w stawce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *