Nikon kupuje producenta kamer kinowych RED

Źródło obrazu: Czerwony

Słyszałeś kiedyś o okularach przeciwsłonecznych Oakley? Jej założyciel – Jim Janard – został milionerem sprzedającym mnóstwo okularów przeciwsłonecznych, o czym przekonał się później. Czerwony Digital Cinema była jedną z pierwszych głównych marek cyfrowych kamer kinowych. Firma Nikon Corporation ogłosiła dzisiaj zgodę na przejęcie producenta aparatów fotograficznych, czyniąc z niej spółkę zależną będącą w całości własnością Nikon Corporation.

Firma powstała w 2005 roku i była odpowiedzią na fakt, że kamery telewizyjne i filmowe znalazły się między młotem a kowadłem: cyfrowe procesy produkcyjne stawały się coraz bardziej popularne, ale inne cyfrowe kamery wideo dostępne na rynku po prostu nie były dostępne. nie tnę go. Ma to na celu osiągnięcie poprzeczki jakości dla wysokiej klasy produkcji telewizyjnej i low-endowej. Celem firmy było stworzenie cyfrowej kamery kinowej 4K, która byłaby zarówno innowacyjna, jak i stosunkowo przystępna cenowo — co stanowiło ogromny krok naprzód w stosunku do dominującego wówczas standardu 2K.

RED planuje stworzyć czujnik, który dorówna wysokiej jakości lustrzankom cyfrowym (szczególnie przy słabym oświetleniu) bez utraty szybkości klatek. Fizyczny rozmiar tego czujnika był porównywalny z filmem analogowym, wypełniając lukę pomiędzy cyfrowym i tradycyjnym filmem. Pierwsze rezultaty można było zobaczyć na wystawie NAB Show 2006, gdzie Janard zapowiedział aparat Red One, który natychmiast przykuł uwagę branży i rozpoczął przedsprzedaż. Możliwości aparatu zostały dodatkowo zademonstrowane w 2007 roku w krótkim filmie reżysera Petera Jacksona „Crossing the Line”. Ten krótki film przedstawia film reżysera Stevena Soderbergha „Say” z technologią RED, stanowiący kamień milowy w kinie cyfrowym.

Kiedy w sierpniu 2007 roku aparat zaczął być wprowadzany na rynek, firma RED szybko stała się marką najczęściej wybieraną do produkcji telewizyjnej i filmowej, a wielu z nas, pierwszych zwolenników branży fotograficznej, było bardzo podekscytowanych tym aparatem. Była to pierwsza użyteczna cyfrowa kamera wideo

Chociaż Janard przeszedł na emeryturę w 2013 r., dziedzictwo innowacji RED było kontynuowane pod przywództwem Jareda Landa. Kamery firmy stały się podstawą w branży filmowej. Do 2016 roku za pomocą kamer firmy nakręcono ponad 25% ze 100 najbardziej dochodowych filmów nakręconych w formacie cyfrowym w Stanach Zjednoczonych.

Przejęcie marki aparatów fotograficznych przez firmę Nikon było monumentalne i bardzo mądre ze strategicznego punktu widzenia: firma Canon od dawna ma silną pozycję w branży. Dzięki kamerom z serii CI Kamery Sony z linii Cinema-Line Byli przedsiębiorcami Fujifilm — Cóż, nie można długo spacerować po planie filmowym, zanim natrafi się na którąś z ich ofert.

Aparaty RED są logicznym i ważnym dodatkiem do marki Nikon – ciekawie będzie zobaczyć, co RED może zrobić przy wsparciu budżetu Nikona.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *