Fot. FIA


Jean Todt przestanie piastować rolę szefa FIA w 2021 roku

Autor: | 15 kwietnia 2020

Jean Todt podjął decyzję o ustąpieniu ze stanowiska prezesa FIA po wypełnieniu obecnej kadencji. Francuz przyznał, że nie zamierza ubiegać się o wydłużenie swojej pracy w rządzie organizacji. Jednocześnie 74-latek obawia się, że Formuła 1 może pożegnać jeden lub dwa zespoły. 

Todt piastuje rolę szefa Międzynarodowej Federacji Samochodowej od 2009 roku. 74-latek zastąpił na tym stanowisku Maksa Mosley’a. Zgodnie ze statutem FIA, żaden prezydent organizacji nie może stać na jej czele dłużej niż przez okres trzech kadencji. Todt, na łamach serwisu motorsport-total, podzielił się informacją, że nie będzie starał się o kolejną reelekcję i opuści Federację w 2021 roku.

– Pomimo faktu, że uwielbiam to, czym się zajmuje, i mam do tego energię oraz pasję, nie zamierzam zmieniać statutu, nawet jeżeli mnie o to poproszą – powiedział.

Todt, pytany o działania FIA w trakcie panującej pandemii, odpowiedział: – Mamy zespół kryzysowy. Wideokonferencje odbywają się co kilka dni. Dyskutujemy, w jaki sposób możemy zaadaptować się do sytuacji panującej na całym świecie – teraz i później, ponieważ nawet po kryzysie będą tego konsekwencje.

Były szef Ferrari odniósł się także do spekulacji o opuszczeniu Formuły 1 przez kilka zespołów wskutek obecnego kryzysu. Mówi się, że zagrożone wypadnięciem ze stawki są cztery stajnie – Renault, Alfa Romeo, Haas i Williams. W rozmowie z Auto Motor und Sport Todt przyznał, że taki scenariusz jest możliwy i niczego nie można wykluczać, ale ma nadzieję, że do tego nie dojdzie.

Dziesięć zespołów w stawce to minimum przyzwoitości i władze sportu nie mogą doprowadzić do sytuacji, w której jedna z biedniejszych oraz prywatnych ekip nie będzie miała wyboru i opuści Formułę 1. Wszystkie zespoły, z wyjątkiem Mercedesa, Ferrari i Red Bulla, czyli trzech czołowych i najbogatszych stajni, wysłały swoich pracowników na przymusowe urlopy lub zwolniły ich na czas kryzysu.

Władze sportu starają się w jak największym stopniu pomagać swoim zespołom. Rewolucja techniczna została przesunięta na rok 2022, a obecne podwozia samochodów zostaną utrzymane w przyszłym sezonie. Zakazany będzie również rozwój niektórych części, ale nie ustalono, których konkretnie. Działania te mają na celu zmniejszenie kosztów w trakcie panującego kryzysu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *