Fot. FIA Formula E


Zaprezentowano bolid Formuły E drugiej generacji

Autor: | 30 stycznia 2018

FIA wraz z serią Formuły E dumnie prezentują bolid drugiej generacji elektrycznego cyklu wyścigowego. Samochody tego typu będzie można oglądać na torach zlokalizowanych w światowych aglomeracjach już pod koniec tego roku. 

Na razie są to cyfrowe ujęcie bolidu, lecz niedługo nastąpi również fizyczna premiera auta. Odbędzie się ona 6 marca w Genewie, podczas jednego z najsłynniejszych salonów samochodowych na świecie. Również wtedy zostanie podana specyfikacja techniczna pojazdu.

Poza wizualną zmianą, najważniejszy jest akumulator. Bowiem za pomocą technologii, która bardzo rozwinęła się od powstania cyklu cztery lata temu, niemal podwojono jego pojemność. To również oznacza, że samochody będą mogły przejechać dwa razy dłuższy dystans, a więc nie będzie już zmian bolidów w trakcie wyścigów. Auta teraz będą wytrzymywać ich pełną długość. Przy okazji zapewniono, że wszystko będzie odbywać przy większych prędkościach niż obecnie. Teraz maksymalna prędkość pojazdu rywalizującego w FE wynosi 225 km/h.

Nowe baterie wymagają też wprowadzenia nowych układów napędowych. Ich ogólny zarys został stworzony przez inżynierów FIA, którzy też odpowiadają za podwozie. Zbiorczy pakiet będzie homologowany, jednak każda ekipa osobno będzie dostosowywała poszczególne elementy do swoich samochodów. Przypomnijmy, że od nowego sezonu w stawce powitamy Mercedesa, Porsche i Nissana, więc już teraz jest ekscytująco.

– Dziś po raz pierwszy pokazujemy konstrukcję samochodu Formuły E kolejnej generacji. Jestem pewny, że wszyscy będą podekscytowani tym, jak to auto jest futurystyczne i zaawansowane. Jestem dumny, że FIA znalazła się na czele rozwoju tego samochodu. Nie mogę się doczekać, kiedy odsłonimy prawdziwy bolid 6 marca w Genewie – powiedział prezydent FIA, Jean Todt.

– Ten samochód pokazuje przyszłość wyścigów. Kiedy zakładaliśmy Formułę E, naszym celem było wprowadzenie rewolucji do sportów samochodowych przez zakłócenie obecnego porządku i przełamanie formy. Nowy samochód jest właśnie taką rewolucją. Bolidy będą szybsze, będą posiadały prawie dwukrotnie większą pojemność magazynową i podwoją zasięg, co świadczy o ciągłym rozwoju technologii akumulatorowej. Razem z FIA osiągnęliśmy kamień milowy w związku z wprowadzeniem tego auta i nie mogę się doczekać, by zobaczyć je na torze – dodał Alejandro Agag, założyciel i dyrektor generalny FE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *